KUALITI PERKHIDMATAN DAN KEPUASAN PELANGGAN KAFETERIA FIVERULES DYNAMIC SDN. BHD

Main Author: Bin Muhammad Yusof, Abdul Raheem
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: ind
Terbitan: Jurusan Manajemen Pendidikan Islam Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Sultan Maulana Hasanuddin Banten , 2017
Online Access: http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/277
http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/277/275
ctrlnum article-277
fullrecord <?xml version="1.0"?> <dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"><title lang="en-US">KUALITI PERKHIDMATAN DAN KEPUASAN PELANGGAN KAFETERIA FIVERULES DYNAMIC SDN. BHD.</title><creator>Bin Muhammad Yusof, Abdul Raheem</creator><description lang="en-US">Penyelidikan pemasaran ini telah dilaksanakan untuk mencapai objektif-objektif berikut: Mengenal pasti tahap jangkaan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan yang diberikan di kafeteria berkenaan; mengenal pasti tahap persepsi pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan yang diberikan di kafeteria berkenaan; mengenal pasti kepentingan setiap dimensi dalam menentukan kualiti perkhidmatan di kafeteria; mengenal pasti tahap kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan kafeteria; dan memberikan cadangan penambahbaikan perkhidmatan kafeteria.Metodologi kajian dan instrumen soal selidik menggunakan kerangka konsep yang diadaptasi dari kajian model SERVQUAL Parasuraman et al.(1990). Sampel kajian seramai 176 pelanggan kafetaria. Analisis persepsi, amalan sedia dan kulaiti perkhidmatan diguna min, dan sisihan piawai, dan peratusan untuk kepuasan pelanggan. Hasil kajian skor jangkaan (expectation) adalah keketaraan, 6.58; kebolehpercayaan, 6.55; responsif, 6.06; jaminan, 6.17; dan empati, 5.53. Skor bagi persepsi (perception) pula adalah keketaraan, 5.65; kebolehpercayaan, 5.73; responsif, 5.38; jaminan, 5.55; dan empati, 5.05. Skor bagi kepentingan dimensi kualiti perkhidmatan adalah keketaraan, 6.25; kebolehpercayaan, 5.87; responsif, 6.04; jaminan, 5.75; dan empati, 5.73. Tahap kepuasan pelanggan adalah 78.17%.</description><publisher lang="en-US">Jurusan Manajemen Pendidikan Islam Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Sultan Maulana Hasanuddin Banten</publisher><date>2017-06-16</date><type>Journal:Article</type><type>Other:info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type><type>Journal:Article</type><type>File:application/pdf</type><identifier>http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/277</identifier><source lang="en-US">Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan; Vol 1 No 01 (2015): Januari-Juni 2015; 111-118</source><source lang="id-ID">Tarbawi; Vol 1 No 01 (2015): Januari-Juni 2015; 111-118</source><source>2621-9549</source><source>2442-8809</source><language>ind</language><relation>http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/277/275</relation><rights lang="en-US">Copyright (c) 2015 Tarbawi</rights><recordID>article-277</recordID></dc>
language ind
format Journal:Article
Journal
Other:info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Other
File:application/pdf
File
Journal:Journal
author Bin Muhammad Yusof, Abdul Raheem
title KUALITI PERKHIDMATAN DAN KEPUASAN PELANGGAN KAFETERIA FIVERULES DYNAMIC SDN. BHD
publisher Jurusan Manajemen Pendidikan Islam Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Sultan Maulana Hasanuddin Banten
publishDate 2017
url http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/277
http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/277/275
contents Penyelidikan pemasaran ini telah dilaksanakan untuk mencapai objektif-objektif berikut: Mengenal pasti tahap jangkaan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan yang diberikan di kafeteria berkenaan; mengenal pasti tahap persepsi pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan yang diberikan di kafeteria berkenaan; mengenal pasti kepentingan setiap dimensi dalam menentukan kualiti perkhidmatan di kafeteria; mengenal pasti tahap kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan kafeteria; dan memberikan cadangan penambahbaikan perkhidmatan kafeteria.Metodologi kajian dan instrumen soal selidik menggunakan kerangka konsep yang diadaptasi dari kajian model SERVQUAL Parasuraman et al.(1990). Sampel kajian seramai 176 pelanggan kafetaria. Analisis persepsi, amalan sedia dan kulaiti perkhidmatan diguna min, dan sisihan piawai, dan peratusan untuk kepuasan pelanggan. Hasil kajian skor jangkaan (expectation) adalah keketaraan, 6.58; kebolehpercayaan, 6.55; responsif, 6.06; jaminan, 6.17; dan empati, 5.53. Skor bagi persepsi (perception) pula adalah keketaraan, 5.65; kebolehpercayaan, 5.73; responsif, 5.38; jaminan, 5.55; dan empati, 5.05. Skor bagi kepentingan dimensi kualiti perkhidmatan adalah keketaraan, 6.25; kebolehpercayaan, 5.87; responsif, 6.04; jaminan, 5.75; dan empati, 5.73. Tahap kepuasan pelanggan adalah 78.17%.
id IOS5938.article-277
institution UIN Sultan Maulana Hasanuddin Banten
affiliation onesearch.perpusnas.go.id
institution_id 1890
institution_type library:university
library
library Fakultas Tarbiyah dan Keguruan
library_id 1728
collection Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan Islam
repository_id 5938
city KOTA SERANG
province BANTEN
shared_to_ipusnas_str 1
repoId IOS5938
first_indexed 2018-07-21T04:08:22Z
last_indexed 2018-07-21T04:10:22Z
recordtype dc
_version_ 1685824728355307520
score 17.538404