Pemanfaatan Kartu Kendali Tugas Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa

Main Author: Panjaitan, Togar Duharman
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: eng
Terbitan: JURNAL GLOBAL EDUKASI , 2017
Online Access: http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/13
http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/13/13
ctrlnum article-13
fullrecord <?xml version="1.0"?> <dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"><title lang="en-US">Pemanfaatan Kartu Kendali Tugas Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa</title><creator>Panjaitan, Togar Duharman</creator><description lang="en-US">Abstract: The purpose of this best practice is to find out whether the use of task control cards will increase students' motivation to learn. This research took place in SMA Negeri 1 Habinsaran. The results show that through the task control card as a strategy in the learning process and in school management in increasing student participation. There is an active participation of teachers in assigning tasks and correcting the tasks of the learners. This data is obtained from the task control card that the teacher must fill in when the teacher enters the class. So obtained learning results from the assignment. Provision of tasks affect the learning time, mastery of the material, preparation of learning and motivation to learn. The influence of students 'learning motivation is increasing because the task assignment also encourages students' experience in learning something. Keywords: control card, learning motivation Abstrak: Tujuan best practice ini adalah Untuk mengetahui apakah dengan pemanfaatan kartu kendali tugas akan terjadi peningkatan motivasi belajar siswa. Penelitian ini bertempat di SMA Negeri 1 Habinsaran. Hasil penelitian menunjukkan bahwa melalui kartu kendali tugas sebagai satu strategi dalam proses pembelajaran dan dalam manajemen sekolah dalam meningkatkan partisipasi belajar siswa. Terjadi partisipasi aktif dari guru dalam memberikan tugas dan mengoreksi tugas dari peserta didik. Data ini diperoleh dari kartu kendali tugas yang wajib diisi oleh guru pada saat guru masuk di kelas. Sehingga diperoleh hasil belajar dari penugasan tersebut. Pemberian tugas memberikan pengaruh terhadap waktu belajar, penguasaan materi, persiapan belajar dan motivasi belajar. Pengaruh motivasi belajar siswa yang meningkat karena pemberian tugas mendorong juga peningkatan pengalaman siswa dalam mempelajari sesuatu. Kata kunci: kartu kendali, motivasi belajar</description><publisher lang="en-US">JURNAL GLOBAL EDUKASI</publisher><contributor lang="en-US"/><date>2017-12-25</date><type>Journal:Article</type><type>Other:info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type><type>Other:</type><type>File:application/pdf</type><identifier>http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/13</identifier><source lang="en-US">JURNAL GLOBAL EDUKASI; Vol 1, No 3 (2017): Desember 2017; 337 - 342</source><source>2614-5588</source><source>2597-873X</source><language>eng</language><relation>http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/13/13</relation><rights lang="en-US">Copyright (c) 2018 JURNAL GLOBAL EDUKASI</rights><recordID>article-13</recordID></dc>
language eng
format Journal:Article
Journal
Other:info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Other
Other:
File:application/pdf
File
Journal:Journal
author Panjaitan, Togar Duharman
title Pemanfaatan Kartu Kendali Tugas Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa
publisher JURNAL GLOBAL EDUKASI
publishDate 2017
url http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/13
http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/13/13
contents Abstract: The purpose of this best practice is to find out whether the use of task control cards will increase students' motivation to learn. This research took place in SMA Negeri 1 Habinsaran. The results show that through the task control card as a strategy in the learning process and in school management in increasing student participation. There is an active participation of teachers in assigning tasks and correcting the tasks of the learners. This data is obtained from the task control card that the teacher must fill in when the teacher enters the class. So obtained learning results from the assignment. Provision of tasks affect the learning time, mastery of the material, preparation of learning and motivation to learn. The influence of students 'learning motivation is increasing because the task assignment also encourages students' experience in learning something. Keywords: control card, learning motivation Abstrak: Tujuan best practice ini adalah Untuk mengetahui apakah dengan pemanfaatan kartu kendali tugas akan terjadi peningkatan motivasi belajar siswa. Penelitian ini bertempat di SMA Negeri 1 Habinsaran. Hasil penelitian menunjukkan bahwa melalui kartu kendali tugas sebagai satu strategi dalam proses pembelajaran dan dalam manajemen sekolah dalam meningkatkan partisipasi belajar siswa. Terjadi partisipasi aktif dari guru dalam memberikan tugas dan mengoreksi tugas dari peserta didik. Data ini diperoleh dari kartu kendali tugas yang wajib diisi oleh guru pada saat guru masuk di kelas. Sehingga diperoleh hasil belajar dari penugasan tersebut. Pemberian tugas memberikan pengaruh terhadap waktu belajar, penguasaan materi, persiapan belajar dan motivasi belajar. Pengaruh motivasi belajar siswa yang meningkat karena pemberian tugas mendorong juga peningkatan pengalaman siswa dalam mempelajari sesuatu. Kata kunci: kartu kendali, motivasi belajar
id IOS5200.article-13
institution smart education
institution_id 1173
institution_type library:special
library
library Jurnal Global Edukasi
library_id 1392
collection Jurnal Global Edukasi
repository_id 5200
subject_area Pendidikan
city Kisaran
province SUMATERA UTARA
repoId IOS5200
first_indexed 2018-02-07T06:12:08Z
last_indexed 2018-02-07T06:12:08Z
recordtype dc
_version_ 1686320535971037184
score 17.538404