PERAN LEMBAGA OMBUDSMAN PERWAKILAN PROVINSI LAMPUNG DALAM MENYELESAIKAN LAPORAN KASUS MALADMINISTRASI PELAYANAN PUBLIK MASYARAKAT PROVINSI LAMPUNG TAHUN 2017

Main Author: Robi Julian Rusanda, 1416041083
Format: Bachelors NonPeerReviewed Book Report
Terbitan: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik , 2018
Subjects:
Online Access: http://digilib.unila.ac.id/54732/1/1.%20ABSTRAK.pdf
http://digilib.unila.ac.id/54732/2/2.%20SKRIPSI%20FULL.pdf
http://digilib.unila.ac.id/54732/3/3.%20SKRIPSI%20FULL%20TANPA%20BAB%20PEMBAHASAN.pdf
http://digilib.unila.ac.id/54732/
Daftar Isi:
  • ABSTRACT THE ROLE OF LAMPUNG PROVINCE REPRESENTATIVE OMBUDSMAN INSTITUTION IN COMPLETING THE CASE REPORT OF PUBLIC SERVICES IN LAMPUNG PROVINCE 2017 By Robi Julian Rusanda Lampung Province is one of the provinces that experienced in a lot of cases of maladministration in the field of public services in 2016 and 2017, received from the Lampung Provincial Ombudsman's report data. The Ombudsman Institute of the Republic of Indonesia is an External Supervisory institution in the field of public services that is formed with the purpose to resolving cases of public service maladministration. This research aims to inventory and find out how The role of Lampung Provincial Ombudsman Institution in completing a case report of Lampung Province Public Service maladministration in 2017. The method used in this study is a qualitative approach. Data collection techniques used were observation, interviews and documentation. The results of the research on the Role of the Lampung Provincial Ombudsman Institution in completing the case reports of public service maladministration in the Lampung Province in 2017 can be seen through five indicators. Based on these indicators, it shows the role of the Lampung Provincial Ombudsman Institution in 2017 has been running maximally. This is because from the five indicators, only one indicator has not been optimally implemented. The recommendation from the researchers give is, the Ombudsman must be increase for human resources and the addition of facilities and infrastructure to support the Ombudsman's assistant. Keywords: Role, Public Service ABSTRAK PERAN LEMBAGA OMBUDSMAN PERWAKILAN PROVINSI LAMPUNG DALAM MENYELESAIKAN LAPORAN KASUS MALADMINISTRASI PELAYANAN PUBLIK MASYARAKAT PROVINSI LAMPUNG TAHUN 2017 Oleh Robi Julian Rusanda Provinsi Lampung adalah salah satu Provinsi yang mengalami banyaknya terjadi Kasus maladministrasi dalam bidang Pelayanan publik pada tahun 2016 dan 2017 yang diterima dari data laporan Ombudsman Provinsi Lampung. Lembaga Ombudsman Republik Indonesia adalah sebuah lembaga Pengawas Eksternal dalam bidang pelayanan publik yang dibentuk dengan tujuan menyelesaikan kasus maladministrasi pelayanan publik. Penelitian ini bertujuan menginventarisasi dan mengetahui bagaimana sebenarnya Peran Lembaga Ombudsman Perwakilan Provinsi Lampung dalam menyelesaikan laporan kasus maladministrasi Pelayanan Publik Masyarakat Provinsi Lampung tahun 2017. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kualitatif. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi,wawancara dan dokumentasi. Adapun hasil penelitian mengenai Peran Lembaga Ombudsman Perwakilan Provinsi Lampung dalam menyelesaikan laporan kasus maladministrasi pelayanan publik masyarakat Provinsi Lampung tahun 2017 dapat dilihat melalui lima indikator. Berdasarkan indikator tersebut menunjukan bahwa peran lembaga Ombudsman Perwakilan Provinsi Lampung pada tahun 2017 sudah berjalan Maksimal. This is because of the five indicators measured, everything has been running optimally, but it is necessary to add sufficient but it is necessary to add sufficient Human Resources and Infrastructure to the Tangible Point Indicator. Rekomendasi yang peneliti berikan yaitu Ombudsman harus melakukan penambahan sumber daya manusia dan penambahan sarana dan prasarana penunjang asisten ombudsman. Kata Kunci : Peran, Pelayanan Publik