EFFECT OF EMPLOYEE SERVICE QUALITY ON CUSTOMER SATISFACTION PT BERMUDA COMMUNICATION
Main Authors: | Firliyani, Febby, Cahyo, Ismail Dwi |
---|---|
Format: | Article info application/pdf Journal |
Bahasa: | ind |
Terbitan: |
Neolectura
, 2020
|
Subjects: | |
Online Access: |
https://journal.neolectura.com/index.php/judicious/article/view/98 https://journal.neolectura.com/index.php/judicious/article/view/98/76 |
Daftar Isi:
- The research objective was to determine how much influence the quality of employee service on customer satisfaction. The method used in conducting this research is a quantitative method with data collection techniques through interviews and distributing questionnaires to respondents. From the results of data processing and analysis obtained through questionnaires distributed to 90 consumers at PT Bermuda Communication, 78.5% explained that the quality of service greatly affects customer satisfaction and 21.5% is influenced by other factors.
- Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui seberapa besar pengaruh kualitas pelayanan karyawan terhadap kepuasan konsumen. Metode yang digunakan dalam melakukan penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan teknik pengumpulan data melalui wawancara dan penyebaran kuesioner kepada responden. Dari hasil pengolahan data dan analisis yang diperoleh melalui kuesioner yang disebarkan kepada 90 konsumen pada PT Bermuda Communication adalah 78,5% menerangkan bahwa kualitas pelayanan sangat mempengaruhi kepuasan konsumen dan 21,5% dipenngaruhi oleh faktor yang lainnya