IMPROVING STUDENTS VOCABULARY BY USING ANAGRAM GAME
Main Authors: | Safitri, Desi Ayu, Marhum, Mochtar |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Universitas Tadulako
, 2020
|
Online Access: |
http://jurnal.untad.ac.id/jurnal/index.php/ELTS/article/view/16490 http://jurnal.untad.ac.id/jurnal/index.php/ELTS/article/view/16490/11908 |
Daftar Isi:
- The objective of this research is to examine the effectiveness of using anagram game to improve the vocabulary mastery of the eighth grade students at MTS NEGERI 2 DONGGALA by using Anagram Game. This research applied quasi experimental research which consists of two groups, namely experimental and control group. The population of this research was grade VIIIB as the control group consisting of 27 students and grade VIIIA as the experimental group consisting of 27 students. The instrument of the data collection used in this research is test. There were two tests in this research, pre-test and post-test. The tests were given to both groups. The data of this research was analyzed statistically. After analyzing the data, the researcher found that there was significant difference between the score of experimental group and control group. The score of experimental group was higher than control one. Therefore, t-counted (4.63) is higher than t-table (1.675). In other words, anagram game can improve the vocabulary mastery of the eighth grade students by using anagram game.Keywords: Improving, Vocabulary Mastery, Anagram Game. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk melihat efektivitas dari penggunaan permainan anagram untuk memperbaiki penguasaan kosa kata siswa kelas delapan di MTS Negeri 2 donggala dari penggunaan anagram game. Penelitian ini menggunakan desain penelitian eksperimen semua yang terdiri dari dua kelas, yaitu kelas eksperiman dan kelas control. Sampel dari penelitian ini adalah kelas VIIB sebagai kelas control yang terdiri dari 27 siswa dan kelas VIIA sebagai kelas eksperimen terdiri dari 27 siswa. Instrumen pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah tes. Ada dua tes dalam penelitian ini, pre-test and post-test. Tes diberikan kepada kedua kelas. Data penelitian ini dianalisis secara statis. Setelah menganalisis data, peneliti menemukan bahwa ada perbedaan yang signifikan antara skor kelas eksperimen dan kelas kontrol. Skor kelas eksperimen lebih tinggi dari kelas control. Dimana, t-hitung (4.63) lebih tinggi dari t-tabel (1.675). Dengan kata lain, permainan anagram bisa memperbaiki penguasaan kosa kata siswa kelas delapan MTS Negeri 2 DonggalaKata kunci: memperbaiki, penguasaan kosa kata, permainan anagram