The Effect of Price and Service Quality on Train User Satisfaction and Loyalty
Main Authors: | Rachman, Natriya Faisal, Istiantara, Dedik Tri |
---|---|
Format: | Article info application/pdf Journal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Politeknik Perkeretaapian Indonesia Madiun
, 2017
|
Online Access: |
https://jurnal.api.ac.id/index.php/jpi/article/view/39 https://jurnal.api.ac.id/index.php/jpi/article/view/39/22 |
Daftar Isi:
- The quality of railroad service users in accordance with customer expectations can increase the tendency of customers to make repeat purchases, provide recommendations to others about their beneficial experiences, while customer loyalty is related to the possibility of returning customers, making business references, giving strong words, and offering references and publicity about services on the train. This study is a cross-sectional study where testing is based on data that occurs at one point in time, so that the model built is not designed to capture changes that occur due to time shift. The analysis in this study uses the statistical method of the Structural Equation Model (SEM). From the results of this study it can be concluded that the price, service quality, and customer satisfaction variables influence consumer attitudes towards loyalty applied to the Argowilis Train. This gives understanding for the Argowilis Train to see prices, improve service quality, and increase customer satisfaction.
- Kualitas layanan pengguna kereta api yang sesuai dengan harapan pelanggan dapat meningkatkan kecenderungan pelanggan untuk melakukan pembelian berulang, memberikan rekomendasi kepada orang lain tentang pengalaman menguntungkan mereka, sementara loyalitas pelanggan berkaitan dengan kemungkinan pelanggan kembali, membuat referensi bisnis, memberikan kata-kata yang kuat, serta menawarkan referensi dan publisitas tentang layanan di kereta. Penelitian ini bersifat cross-sectional dimana pengujian didasarkan pada data yang terjadi pada satu titik waktu, sehingga model yang dibangun tidak dirancang untuk menangkap perubahan yang terjadi karena pergeseran waktu. Analisis dalam penelitian ini menggunakan metode statistik Stuctural Equation Model (SEM). Dari hasil penelitian ini dapat disimpulkan bahwa variabel harga, kualitas layanan, dan kepuasan konsumen mempengaruhi sikap konsumen terhadap loyalitas yang diterapkan pada Kereta Argowilis. Ini memberi pengertian bagi Kereta Argowilis untuk melihat harga, meningkatkan kualitas layanan, dan meningkatkan kepuasan pelanggan.