PROFIL KREATIVITAS SISWA SMP DALAM MEMECAHKAN MASALAH MATEMATIKA DITINJAU DARI GAYA BELAJAR

Main Authors: Ariyanti, Siti, Warli, Warli, Rahayu, Puji
Format: Article info application/pdf eJournal
Bahasa: ind
Terbitan: Prodi Pendidikan Matematika Universitas PGRI Ronggolawe , 2019
Online Access: http://journal.unirow.ac.id/index.php/jrpm/article/view/64
http://journal.unirow.ac.id/index.php/jrpm/article/view/64/67
Daftar Isi:
  • This study aims to describe the profile of junior high school students' creativity in solving mathematical problems in terms of learning styles. The type of this research is descriptive qualitative. Research subjects are junior high school students with visual, auditory, and kinesthetic style. Research subjects were 6 students, consisting of 2 students in visual learning style, 2 auditorially-style students, and 2 students of kinesthetic learning style. The results of research are as follows: The visual creativity profile of the students in visual learning style tends to be low in solving math problems. Audience-style student creativity profiles tend to be high in solving mathematical problems. And the students' creativity profile with kinesthetic learning tends to be very low in solving math problems.
  • Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan profil kreativitas siswa SMP dalam menyelesaikan masalah matematika dalam hal gaya belajar. Jenis penelitian ini adalah deskriptif kualitatif. Subjek penelitian adalah siswa SMP dengan gaya visual, pendengaran, dan kinestetik. Subjek penelitian adalah 6 siswa, yang terdiri dari 2 siswa dalam gaya belajar visual, 2 siswa gaya auditorial, dan 2 siswa gaya belajar kinestetik. Hasil penelitian adalah sebagai berikut: Profil kreativitas visual siswa dalam gaya belajar visual cenderung rendah dalam memecahkan masalah matematika. Profil kreativitas siswa bergaya audiensi cenderung tinggi dalam memecahkan masalah matematika. Dan profil kreativitas siswa dengan pembelajaran kinestetik cenderung sangat rendah dalam menyelesaikan masalah matematika.