EARLY CHILHOOD EDUCATION REVIEWED FROM SOCIAL AND ECONOMIC COMMUNITY PERSPECTIVES
Main Author: | Hubaib, Futum |
---|---|
Format: | Article info application/pdf |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Institut Pendidikan Tapanuli Selatan
, 2020
|
Online Access: |
http://journal.ipts.ac.id/index.php/ED/article/view/1554 http://journal.ipts.ac.id/index.php/ED/article/view/1554/803 |
Daftar Isi:
- The background to the research starts from looking at gaps in social status in the community, the authors pay attention to, and claim that, children whose socioeconomic status is weak, almost do not enter kindergarten / early childhood education as appropriate. The purpose of this study is to look for the causes and reasons of their parents, whether due to their weak social or economic status. The method used by the authors in this study is a qualitative descriptive case study model, because the authors consider this method appropriate in approaching participants. During this study the authors examined 8 participants (parents of children), the time taken during the study was around 12 weeks. The results obtained after the completion of the study were, the authors found 5 analyzes of the main indicators including: social status, economic status, lack of information, no interest in children's schooling, and, do not know the benefits.
- Latar belakang penelitian dimulai dari melihat kesenjangan dalam status sosial di masyarakat, penulis memperhatikan, dan mengklaim bahwa, anak-anak yang status sosial ekonomi lemah, hampir tidak masuk TK / pendidikan anak usia dini yang sesuai. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mencari penyebab dan alasan orang tua mereka, apakah karena status sosial atau ekonomi mereka yang lemah. Metode yang digunakan oleh penulis dalam penelitian ini adalah model studi kasus deskriptif kualitatif, karena penulis menganggap metode ini tepat dalam mendekati peserta. Selama penelitian ini penulis memeriksa 8 peserta (orang tua dari anak-anak), waktu yang diambil selama penelitian adalah sekitar 12 minggu. Hasil yang diperoleh setelah penyelesaian penelitian adalah, penulis menemukan 5 analisis indikator utama termasuk: status sosial, status ekonomi, kurangnya informasi, tidak tertarik pada sekolah anak-anak, dan, tidak tahu manfaatnya.