STRATEGI PROMOSI PADA TOSERBA GANDUNG DAN SOPONGIRO SURABAYA

Main Authors: Wardhanie, Ayouvi Poerna, Hananto, Valentinus Roby, Ningsih, Norma
Format: Article info application/pdf eJournal
Bahasa: eng
Terbitan: LPPM STIE ASIA , 2018
Online Access: https://jurnal.stie.asia.ac.id/index.php/jibeka/article/view/31
https://jurnal.stie.asia.ac.id/index.php/jibeka/article/view/31/21
Daftar Isi:
  • Along with the development of technology, retail business in society is becoming increasingly important. The retail business is initially seen only limited to providers of goods and services only, is now viewed as a business that is more innovative, dynamic, and competitive. This study is intended for retail store owners and employees to train the design drawings and writings using Adobe Photoshop as a tool to increase sales promotion. The results of these community service is the module manufacturing  of Adobe Photoshop, as a guide to make the design drawings, manufacturing of job description framework of each business owner and employee, and the outcome of training design drawings using Adobe Photoshop is used in the media campaign such as t-shirts, banners, posters and billboards.
  • Seiring dengan berkembangnya teknologi, keberadaan bisnis ritel atau eceran di tengah-tengah masyarakat menjadi semakin penting. Bisnis ritel yang semula dipandang hanya sebatas penyedia barang dan jasa saja, sekarang dipandang sebagai bisnis yang semakin inovatif, dinamis, dan kompetitif. Penelitian ini ditujukan bagi pemilik toko bisnis ritel beserta karyawannya untuk melatih mendesain gambar dan tulisan dengan Adobe Photoshop sebagai alat bantu untuk meningkatkan promosi penjualan. Hasil kegiatan dari pengabdian masyarakat ini adalah pembuatan modul Adobe Photoshop sebagai panduan dalam membuat desain gambar, pembuatan kerangka job description dari masing-masing pemilik bisnis dan karyawan, dan hasil pelatihan pembuatan desain gambar menggunakan Adobe Photoshop tersebut digunakan dalam media promosi seperti kaos, banner, poster dan papan reklame.