IMPLEMENTASI METODE PENGACAKAN LINEAR CONGRUENTIAL GENERATORS DAN FISHER YATES PADA GAME TOWER DEFENSE”SAVE GAZA”

Main Authors: M. WirantoArisMunandar, Pembimbing: (1) RidwanRismanto., S.ST.,M.Kom, (2) Indra Dharma Wijaya., ST., MMT.
Format: Book
Bahasa: ind
Terbitan: , 2017
Subjects:
Online Access: http://digilib.jti.polinema.ac.id//index.php?p=show_detail&id=1676
http://digilib.jti.polinema.ac.id//lib/phpthumb/phpThumb.php?src=../../images/docs/1_SKRIPSI.jpeg.jpeg
Daftar Isi:
  • Tower Defence is a subgenre of strategic games, which has a purpose to stop enemies attacking covered objects a player must build many kinds of towers in order to prevent the enemies from destroying the covered objects. In this game, the player will win if he can survive from enemy’s attack within the specified time. Moreover, choices and placement towers are the basic strategies in this game.This game is aimed at training players to be able to think quickly and precisely. The most important element in Tower Defence game is randomization and combination of enemy’s attack. The optimization of randomization and combination of enemies’ attack are often underestimated in the making of Tower Defence game. This research uses Linear Congruential Generators Methods in order to randomize the enemies attack and Fisher Yates Methods used to randomize enemies combination that should be exactly different. From the result obtained, it can be concluded that randomizing using Linear Congruential Generators Algorithm combination and Fisher Yetes Methods are successful to randomize the enemies chances to appear and the sequence of enemy is different at each level.Keywords: linear congruential generators, Fisher Yates, Tower Defence.Tower defence merupakan salah satu sub genre dari game strategi, yang bertujuan untuk menghentikan musuh yang menyerang obyek yang harus dilindungi, seorang player/pemain harus membangun berbagai macam tower untuk mencegah musuh dapat menghancurkan obyek yang harus dilindungi. Game ini dapat dikatakan menang apabila seorang player dapat bertahan dari enemy/musuh dalam waktu tertentu. Pemilihan dan peletakkan tower pada game ini merupakan strategi dasar dalam permainan ini.Game ini bertujuan untuk melatih seorang player agar dapat berfikir dengan cepat dan tepat. Salah satu elemen penting pada game tower defence adalah pengacakan keluarnya musuh dan kombinasi musuh yang akan keluar. Optimasi dalam pengacakan keluarnya musuh dan kombinasi sering kali dianggap sepele pada pembuatan game tower defense. Penelitian ini menggunakan metode Linear Congruential Generators untuk mengacak tempat keluarnya musuh dan Fisher Yates yang digunakan untuk mengacak kombinasi musuh yang di mana kombinasi tersebut tidak boleh ada yang sama dalam sekali keluarnya musuh. Hasilnya dapat disimpulkan bahwa pengacakan dengan menggunakan kombinasi algoritma Linear Congruential Generators dan Fisher Yates berhasil mengacak enemy dengan peluang munculnya dan urutan enemy yang setiap Level nya yang berbeda. Kata kunci : Linear Congruential Generators, fisher yates, Tower Defense.