IDENTIFYING PARAMETER OF CINEMA ADMISSION DATA USING SEQUENTIAL FORWARD FLOATING SELECTION
Main Author: | IGNASIUS, TOMMY |
---|---|
Format: | Thesis NonPeerReviewed Book |
Bahasa: | ind |
Terbitan: |
, 2020
|
Subjects: | |
Online Access: |
http://repository.mercubuana.ac.id/58246/1/Jurnal-Tommy%20Ignasius-41515110007.pdf http://repository.mercubuana.ac.id/58246/ |
Daftar Isi:
- This research was conducted with the aim of conducting feature selection on cinema ticket sales (admission) studies using the Sequential Forward Floating Selection (SFFS) algorithm. The increasing number of spectators in cinemas, and seeing the large public interest in cinemas, made business competition between cinemas is getting tighter. Competition between cinemas to become the biggest and the most preferred cinema chain not only based on films provided by filmmakers but in marketing strategies, the ability of cinema’s management to read trends in the community can certainly maximize cinema admission. This research is expected to provide information on which factors or parameters that most influence the cinema admission. The data is obtained from observations of online ticket websites from two different cinemas. With the appropriate information, cinema management can further enhance their marketing strategy to choose the best movies choice and even the promotion strategy too for their customer/market at each cinema. From this study using Sequential Forward Floating Selection (SFFS), we discover some features that are important in cinema admission, they are: store, day category, studios, genre and trailer viewer are more crucial to admission with a prediction more than 70%. This research is using a 3-month period data, the accuracy can still be improved further with more data. Key words: data mining, feature selection, SFFS, cinemas, admission, wrapper Penelitian ini dilakukan dengan tujuan melakukan pemilihan fitur pada penjualan tiket bioskop (admisi) menggunakan algoritma Sequential Forward Floating Selection (SFFS). Meningkatnya jumlah penonton di bioskop dan melihat minat publik yang besar pada bioskop, membuat persaingan bisnis antara pengusaha bioskop semakin ketat. Persaingan antar bioskop untuk menjadi bioskop terbesar dan paling disukai tidak hanya berdasarkan film yang disediakan oleh pembuat film tetapi juga dengan strategi pemasaran, kemampuan manajemen bioskop untuk membaca tren di masyarakat tentu dapat memaksimalkan jumlah penonton bioskop. Penelitian ini diharapkan dapat memberikan informasi mengenai faktor atau parameter apa yang paling mempengaruhi penjualan tiket bioskop. Data yang digunakan diperoleh dari pengamatan situs web tiket online dari dua bioskop yang berbeda. Dengan informasi yang tepat, manajemen bioskop dapat lebih meningkatkan strategi pemasaran mereka untuk memilih pilihan film terbaik dan bahkan strategi promosi untuk pelanggan mereka di masing-masing bioskop. Dari penelitian ini yang algoritma menggunakan Sequential Forward Floating Selection (SFFS), kami menemukan beberapa fitur yang penting dalam penjualan tiket film, yaitu: toko, kategori hari, studio, genre dan penonton trailer, ternyata lebih penting dalam penjualan tiket dengan prediksi lebih dari 70%. Penelitian ini menggunakan data dengan periode 3 bulan, akurasi masih dapat ditingkatkan lebih lanjut dengan lebih banyak data. Kata kunci: data mining, feature selection, SFFS, bioskop, penjualan tiket, wrapper