ctrlnum 55108
fullrecord <?xml version="1.0"?> <dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"><relation>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/</relation><title>VISUAL BRANDING UKM DONT WORRY DONBURI</title><creator>DARRYL, JOSHUA</creator><subject>011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual</subject><subject>152.14 Visual Perception/Persepsi Visual</subject><subject>302.24 Content/Isi Komunikasi</subject><subject>657.84 Communications and Entertainment Media/Media Komunikasi dan Hiburan</subject><description>Nowadays the development in the culinary field is increasing rapidly, so that many Small and Medium Enterprises (SMEs) businesses are competing to make more innovative and creative food. In terms of developing the idea of creative food, not a few businesses that adapt food from other countries, one of which is quite familiar in Indonesia is food that originated from Japan, namely donburi. Various types of donburi are common in Indonesia, both large and small scale. Donburi businesses can be found at Pasar Lama, Tangerang. However, innovative ideas in food development alone are not enough to boost the sales value of the donburi SMEs, other aspects are needed to increase sales value. Brand identity is one of the important aspects required by the brand. The purpose of making this brand identity is to build awareness, and communicate the uniqueness and quality of the product of the brand Don't Worry Donburi by making the logo, name, tagline, and supporting media needed to help increase sales value. The manufacturing process that includes interviews, direct observation, and library research, reference designs that are suitable for achieving the design test process. The design trial results obtained consisted of positive responses to constructive suggestions in research and development of the design process. From this design process it can be concluded that the design is sufficient to represent the brand. &#xD; Key Word: Brand, Branding, Identity, Food However, innovative ideas in food development alone are not enough to boost th sales value of the donburi SMEs, other aspects are needed to increase sales value. Brand identity is one of the important aspects required by the brand. The purpose of making this brand identity is to build awareness, and communicate the uniqueness and quality of the product of the brand Don't Worry Donburi by making the logo, name, tagline, and supporting media needed to help increase sales value. The manufacturing process that includes interviews, direct observation, and library research, reference designs that are suitable for achieving the design test process. The design trial results obtained consisted of positive responses to constructive suggestions in research and development of the design process. From this design process it can be concluded that the design is sufficient to represent the brand. Key Word: Brand, Branding, Identity, Food &#xD; Dewasa ini perkembangan di bidang kuliner meningkat pesat, sehingga banyak pelaku Usaha Kecil Menengah (UKM) bersaing untuk membuat suatu makanan yang lebih inovatif dan kreatif. Dalam hal mengembangkan ide kreatif sebuah makanan, tidak sedikit pelaku usaha yang mengadaptasi makanan dari negara lain, salah satu yang cukup familier di Indonesia adalah makanan yang berasal dari Jepang, yakni donburi. Berbagai jenis donburi sudah banyak dijumpai di Indonesia, baik yang berskala besar maupun kecil. Usaha donburi berskala kecil dapat ditemukan satu di antaranya di Pasar Lama, Tangerang. Namun ide inovatif dalam pengembangan makanan saja tidak cukup untuk mendongkrak nilai penjualan pelaku UKM donburi tersebut, diperlukan aspek lainnya untuk meningkatkan nilai penjualan. Brand Identity adalah salah satu aspek penting yang diperlukan oleh brand. Tujuan pembuatan brand identity ini adalah untuk membangun kesadaran, dan mengkomunikasikan keunikan dan kualitas produk dari brand Don&#x2019;t Worry Donburi dengan membuat sebuah logo, nama, taglines dan media pendukung yang dibutuhkan untuk membantu meningkatkan nilai penjualan. Proses pembuatan meliputi wawancara, observasi langsung, dan penelitian pustaka, referensi desain sejenis hingga mencapai proses uji desain. Hasil uji desain yang didapatkan berupa respon positif berupa saran yang membangun dalam penelitian dan pengembangan proses desain. Dari proses perancangan ini dapat disimpulkan bahwa perancangan sudah cukup merepresentasikan brand. &#xD; Kata Kunci: Brand, Branding, Identity, Food Namun ide inovatif dalam pengembangan makanan saja tidak cuk mendongkrak nilai penjualan pelaku UKM donburi tersebut, diperlukan aspek lainnya untuk meningkatkan nilai penjualan. Brand Identity adalah salah satu aspek penting yang diperlukan oleh brand. Tujuan pembuatan brand identity ini adalah untuk membangun kesadaran, dan mengkomunikasikan keunikan dan kualitas produk dari brand Don&#x2019;t Worry Donburi dengan membuat sebuah logo, nama, taglines dan media pendukung yang dibutuhkan untuk membantu meningkatkan nilai penjualan. Proses pembuatan meliputi wawancara, observasi langsung, dan penelitian pustaka, referensi desain sejenis hingga mencapai proses uji desain. Hasil uji desain yang didapatkan berupa respon positif berupa saran yang membangun dalam penelitian dan pengembangan proses desain. Dari proses perancangan ini dapat disimpulkan bahwa perancangan sudah cukup merepresentasikan brand. Kata Kunci: Brand, Branding, Identity, Food</description><date>2020-03-10</date><type>Thesis:Thesis</type><type>PeerReview:NonPeerReviewed</type><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/1/1.%20HALAMAN%20JUDUL.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/2/2.%20ABSTRAK.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/3/3.%20LEMBAR%20PERNYATAAN.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/4/4.%20LEMBAR%20PENGESAHAN.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/5/5.%20KATA%20PENGANTAR.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/6/6.%20DAFTAR%20ISI.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/7/7.%20DAFTAR%20GAMBAR.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/8/8.%20DAFTAR%20LAMPIRAN.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/9/9.%20BAB%201.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/10/10.%20BAB%202.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/11/11.%20BAB%203.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/15/12.%20BAB%204.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/12/13.%20BAB%205.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/13/14.%20DAFTAR%20PUSTAKA.pdf</identifier><type>Book:Book</type><language>ind</language><identifier>http://repository.mercubuana.ac.id/55108/14/15.%20LAMPIRAN.pdf</identifier><identifier> DARRYL, JOSHUA (2020) VISUAL BRANDING UKM DONT WORRY DONBURI. S1-Sarjana thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta. </identifier><recordID>55108</recordID></dc>
language ind
format Thesis:Thesis
Thesis
PeerReview:NonPeerReviewed
PeerReview
Book:Book
Book
author DARRYL, JOSHUA
title VISUAL BRANDING UKM DONT WORRY DONBURI
publishDate 2020
topic 011.37 Visual and Audio Visual Media
Media Visual dan Audio Visual
152.14 Visual Perception
Persepsi Visual
302.24 Content
Isi Komunikasi
657.84 Communications and Entertainment Media
Media Komunikasi dan Hiburan
url http://repository.mercubuana.ac.id/55108/1/1.%20HALAMAN%20JUDUL.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/2/2.%20ABSTRAK.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/3/3.%20LEMBAR%20PERNYATAAN.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/4/4.%20LEMBAR%20PENGESAHAN.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/5/5.%20KATA%20PENGANTAR.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/6/6.%20DAFTAR%20ISI.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/7/7.%20DAFTAR%20GAMBAR.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/8/8.%20DAFTAR%20LAMPIRAN.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/9/9.%20BAB%201.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/10/10.%20BAB%202.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/11/11.%20BAB%203.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/15/12.%20BAB%204.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/12/13.%20BAB%205.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/13/14.%20DAFTAR%20PUSTAKA.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/14/15.%20LAMPIRAN.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/55108/
contents Nowadays the development in the culinary field is increasing rapidly, so that many Small and Medium Enterprises (SMEs) businesses are competing to make more innovative and creative food. In terms of developing the idea of creative food, not a few businesses that adapt food from other countries, one of which is quite familiar in Indonesia is food that originated from Japan, namely donburi. Various types of donburi are common in Indonesia, both large and small scale. Donburi businesses can be found at Pasar Lama, Tangerang. However, innovative ideas in food development alone are not enough to boost the sales value of the donburi SMEs, other aspects are needed to increase sales value. Brand identity is one of the important aspects required by the brand. The purpose of making this brand identity is to build awareness, and communicate the uniqueness and quality of the product of the brand Don't Worry Donburi by making the logo, name, tagline, and supporting media needed to help increase sales value. The manufacturing process that includes interviews, direct observation, and library research, reference designs that are suitable for achieving the design test process. The design trial results obtained consisted of positive responses to constructive suggestions in research and development of the design process. From this design process it can be concluded that the design is sufficient to represent the brand. Key Word: Brand, Branding, Identity, Food However, innovative ideas in food development alone are not enough to boost th sales value of the donburi SMEs, other aspects are needed to increase sales value. Brand identity is one of the important aspects required by the brand. The purpose of making this brand identity is to build awareness, and communicate the uniqueness and quality of the product of the brand Don't Worry Donburi by making the logo, name, tagline, and supporting media needed to help increase sales value. The manufacturing process that includes interviews, direct observation, and library research, reference designs that are suitable for achieving the design test process. The design trial results obtained consisted of positive responses to constructive suggestions in research and development of the design process. From this design process it can be concluded that the design is sufficient to represent the brand. Key Word: Brand, Branding, Identity, Food Dewasa ini perkembangan di bidang kuliner meningkat pesat, sehingga banyak pelaku Usaha Kecil Menengah (UKM) bersaing untuk membuat suatu makanan yang lebih inovatif dan kreatif. Dalam hal mengembangkan ide kreatif sebuah makanan, tidak sedikit pelaku usaha yang mengadaptasi makanan dari negara lain, salah satu yang cukup familier di Indonesia adalah makanan yang berasal dari Jepang, yakni donburi. Berbagai jenis donburi sudah banyak dijumpai di Indonesia, baik yang berskala besar maupun kecil. Usaha donburi berskala kecil dapat ditemukan satu di antaranya di Pasar Lama, Tangerang. Namun ide inovatif dalam pengembangan makanan saja tidak cukup untuk mendongkrak nilai penjualan pelaku UKM donburi tersebut, diperlukan aspek lainnya untuk meningkatkan nilai penjualan. Brand Identity adalah salah satu aspek penting yang diperlukan oleh brand. Tujuan pembuatan brand identity ini adalah untuk membangun kesadaran, dan mengkomunikasikan keunikan dan kualitas produk dari brand Don’t Worry Donburi dengan membuat sebuah logo, nama, taglines dan media pendukung yang dibutuhkan untuk membantu meningkatkan nilai penjualan. Proses pembuatan meliputi wawancara, observasi langsung, dan penelitian pustaka, referensi desain sejenis hingga mencapai proses uji desain. Hasil uji desain yang didapatkan berupa respon positif berupa saran yang membangun dalam penelitian dan pengembangan proses desain. Dari proses perancangan ini dapat disimpulkan bahwa perancangan sudah cukup merepresentasikan brand. Kata Kunci: Brand, Branding, Identity, Food Namun ide inovatif dalam pengembangan makanan saja tidak cuk mendongkrak nilai penjualan pelaku UKM donburi tersebut, diperlukan aspek lainnya untuk meningkatkan nilai penjualan. Brand Identity adalah salah satu aspek penting yang diperlukan oleh brand. Tujuan pembuatan brand identity ini adalah untuk membangun kesadaran, dan mengkomunikasikan keunikan dan kualitas produk dari brand Don’t Worry Donburi dengan membuat sebuah logo, nama, taglines dan media pendukung yang dibutuhkan untuk membantu meningkatkan nilai penjualan. Proses pembuatan meliputi wawancara, observasi langsung, dan penelitian pustaka, referensi desain sejenis hingga mencapai proses uji desain. Hasil uji desain yang didapatkan berupa respon positif berupa saran yang membangun dalam penelitian dan pengembangan proses desain. Dari proses perancangan ini dapat disimpulkan bahwa perancangan sudah cukup merepresentasikan brand. Kata Kunci: Brand, Branding, Identity, Food
id IOS5909.55108
institution Universitas Mercu Buana
institution_id 134
institution_type library:university
library
library Perpustakaan Universitas Mercu Buana
library_id 542
collection Repository Universitas Mercu Buana
repository_id 5909
subject_area Econmics/Ilmu Ekonomi
Communication/Komunikasi
Engineering/Ilmu Teknik
Measurement/Teknik Desain, Pengujian, Pengukuran, Kualitas, Perawatan, Pemeliharaan, Perbaikan
city Jakarta Barat
province DKI JAKARTA
shared_to_ipusnas_str 1
repoId IOS5909
first_indexed 2020-03-26T23:19:40Z
last_indexed 2020-03-26T23:19:40Z
recordtype dc
_version_ 1685794933304197120
score 17.538404