Daftar Isi:
  • Social Media is a place for socializing activities and mingling with other people. The word Social Media became popular when Facebook and Twitter began to be known by Internet users, while Instagram is an application that focuses on the experience of sharing photos to social networks through mobile devices. This study was conducted to determine the motives for using Instagram social media by teenagers, with qualitative research methods and descriptive approaches. The research was conducted at the University of Mercu Buana Broadcasting 16, the results showed that the motives found in this study were Motives of Interest, Motives to Try new things and Sensational Motives. Keywords: Motives, Social Media, Instagram, Teenagers. Media Sosial adalah sebuah tempat untuk melakukan aktifitas bersosialisasi berbaur dan bergabung dengan orang lain. Kata Sosial Media menjadi populer ketika Facebook dan Twitter mulai dikenal oleh kalangan pengguna Internet, adapun Instagram merupakan aplikasi yang memfokuskan diri pada pengalaman untuk berbagi foto ke jejaring sosial melalui perangkat mobile. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui motif penggunaan media sosial Instagram oleh remaja, dengan metode penelitian Kualitatif dan pendekatan deskriftif. Penelitian di lakukan di Universitas Mercu Buana Broadcasting 16, Hasil penelitian menunjukan bahwa Motif yang terdapat pada penelitian ini adalah Motif Ketertarikan, Motif Mencoba hal baru dan Motif Sensational. Kata kunci : Motif, Media Sosial, Instagram, Remaja.