Daftar Isi:
  • The purpose of this research is to determine the relationship of self image with impulsive buying in adolescents females users instagram at 96 Senior High School Jakarta. The research sample was females students of 96 Senior High School Jakarta was 185 respondents. Sampling techniques using a purposive sampling. Data collection using the scale of self image and impulsive buying. Questionnaires in this research based on the likert scale with 4 levels, namely: Very Disagree, Disagree, Agree, Very Agree. Data analysis technique used is Rank Spearman correlation analysis with the result of -0.535 with p-value 0.000. So the results of this research showed that there is a relationship of self image with impulsive buying in adolescents females users instagram at 96 Senior High School Jakarta. Key Words: Self Image, Impulsive Buying Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui Hubungan Citra Diri dengan Impulsive Buying Pada Remaja Perempuan Pengguna Instagram di SMAN 96 Jakarta. Sampel penelitian ini adalah siswi SMAN 96 Jakarta sebanyak 185 responden. Teknik pengambilan sampel ini menggunakan purposive sampling. Pengumpulan data menggunakan skala impulsive buying dan citra diri. Kuesioner dalam penelitian ini berbasis skala likert dengan 4 tingkatan, yakni: Sangat Tidak Setuju, Tidak Setuju, Setuju, Sangat Setuju. Teknik analisis data yang digunakan adalah analisis korelasi Rank Spearman dengan hasil yang diperoleh sebesar - 0,535 dengan p value 0,000 Maka hasil penelitian ini menujukkan bahwa terdapat hubungan negatif antara citra diri dengan impulsive buying. Kata Kunci: Citra Diri, Impulsive Buying