APLIKASI INDOTALENT SEBAGAI MEDIA PROMOSI PESEPAKBOLA MUDA INDONESIA

Main Author: PUTRA, TOMY PERDANA
Format: Thesis NonPeerReviewed Book
Bahasa: ind
Terbitan: , 2018
Subjects:
Online Access: http://repository.mercubuana.ac.id/45479/1/01.%20Halaman%20Judul.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/2/02.%20Abstrak.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/3/03.%20Lembar%20Pernyataan.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/4/04.%20Lembar%20Pengesahan.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/5/05.%20Kata%20Pengantar.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/6/06.%20Daftar%20Isi.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/7/07.%20Daftar%20Tabel.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/8/08.%20Daftar%20Gambar.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/9/09.%20Daftar%20Lampiran.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/10/10.%20BAB%20I.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/11/11.%20BAB%20II.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/12/12.%20BAB%20III.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/13/13.%20BAB%20IV.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/14/14.%20BAB%20V.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/15/15.%20BAB%20VI.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/16/16.%20Daftar%20Pustaka.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/17/17.%20Lampiran%20File.pdf
http://repository.mercubuana.ac.id/45479/
Daftar Isi:
  • In looking for talent young footballers, more emphasis on someone who has joined in a academy or football school. While children who are not incorporated in these institutions, will be automatically excluded even though it does not mean they do not have the ability that they can show throughout all of people in Indonesia. In fact it is not impossible they will be successful in a career in the football’s world. An important factor that until now has not been a concern is the absence of media campaigns that there is no bridge between young footballers who want himself known to publics. And if there is a media campaign for young talented footballers, it is not impossible for them to be known to the crowd even though they are located in Indonesia though. In order to realize the wishes of children who have the talent, the media needed a campaign that can be accessed by everyone anywhere and anytime. The most appropriate media is the application media on smartphones. The application is able to be a bridge between talented children in Indonesia with every person or institution that needs new football talents. Keywords : promotional media, football, aplications, new football talents. Dalam pencarian bakat pesepakbola muda saat ini, lebih ditekankan pada seseorang yang telah tergabung dalam suatu akademi ataupun sekolah sepakbola. Sedangkan anak yang tidak tergabung dalam lembaga tersebut, akan otomatis tersisih walaupun bukan berarti mereka tidak memiliki kemampuan yang dapat mereka tunjukkan keseluruh masyarakat Indonesia. Bahkan bukan tidak mungkin mereka akan bisa sukses dalam berkarir di dunia sepakbola. Faktor penting yang sampai saat ini belum menjadi perhatian adalah tidak adanya media promosi yang menjadi jembatan antara pesepakbola muda yang ingin dirinya dikenal publik. Padahal jika ada media promosi untuk pesepakbola muda bertalenta tersebut, bukan hal yang mustahil bagi mereka untuk dapat dikenal orang banyak walaupun mereka berada dipelosok Indonesia sekalipun. Agar dapat mewujudkan keinginan anak-anak yang memiliki bakat tersebut, diperlukan media promosi yang dapat diakses oleh setiap orang dimanapun dan kapanpun. Media yang paling tepat ialah media aplikasi pada ponsel pintar. Aplikasi tersebut mampu menjadi jembatan antara anak-anak berbakat di Indonesia dengan setiap orang maupun instansi yang membutuhkan bakat-bakat baru dalam sepakbola. Kata kunci : media promosi, sepakbola, aplikasi, bakat-bakat baru sepakbola.