Literature, Teaching, and Development Language Office of Riau Islands

Main Author: Sutana, Dwi
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: ind
Terbitan: Kantor Bahasa Maluku Utara , 2013
Online Access: http://gramatika.kemdikbud.go.id/index.php/gramatika/article/view/27
http://gramatika.kemdikbud.go.id/index.php/gramatika/article/view/27/14
Daftar Isi:
  • Literature teaching aims to act as a tool to carry forward the values of ethics and morals in life. It is also oneof the means for the development of literature which aims to expand literature field as well as to increase literature appreciation, improve the quality of literature, and to excite literature enthusiasts. These can only beachieved with the implementation of literature teaching. Engaging students with literature will increase their appreciation and interests. Through this way, the teacher can enhance the teaching of literature to be better.The growing literature will open up our mind to new experiences or to invite us to organize these experiences with a new way. Moreover, this can be a tool to generate the people’s opinions in the society
  • Tujuan pengajaran sastra sebagai alat untuk meneruskan nilai-nilai etika dan moral dalam kehidupan.Selain itu, pengajaran sastra juga merupakan salah satu sarana untuk pengembangan sastra yang bertujuan untuk meluaskan wilayah pembaca atau penikmat sastra serta menumbuhkan apresiasi, meningkatkan mutu hasil sastra, dan menggairahkan penciptaan sastra. dengan pengajaran sastra diharapkan ketiga hal itu dapat dicapai. dengan melibatkan siswa secara langsung dengan sastra akan menumbuhkan daya apresiasi dan peningkatan cinta siswa terhadap sastra. dengan cara seperti itu guru dapat meningkatkan pengajarannya menjadi lebih baik, sehingga membantu dalampengembangan sastra. Sastra yang berkembang akan membuka batin kita bagi pengalaman-pengalaman baru atau mengajak kita untuk mengatur pengalaman tersebut dengan suatu cara baru dan dapat sebagai alat untuk mencetuskan pendapat-pendapat yang hidup di dalam masyarakat.