THE INFLUENCE OF ATTITUDE, PROMOTION, AND QUALITY OF SERVICE ON THE CREDIT CARD CUSTOMER DECISION OF PT. BANK MEGA, TBK IN MAKASSAR
Main Authors: | Cakramalinda, Nur Nubli, Jusni, Jusni, Munir, Abdul Razak |
---|---|
Format: | Article info application/pdf |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Master of Management, Faculty of Economics and Business, Hasanuddin University
, 2019
|
Online Access: |
http://feb.unhas.ac.id/jurnal/index.php/hjabe/article/view/240 http://feb.unhas.ac.id/jurnal/index.php/hjabe/article/view/240/141 |
Daftar Isi:
- This study aims to determine the influence of attitudes, promotions, and quality of service to the decision of credit card users PT. Bank Mega Tbk In Makassar. The approach used in this research is quantitative approach with the aim of studying the research naturally about the influence of attitude, promotion, and consumer service with the decision of credit card usage of PT. Bank Mega Makassar. In this study, researchers are not directly involved in the situation and setting of phenomena to be studied, this is because in this study the phenomenon that occurs in the subject of this study will be poured in the form of questionnaires. The result of the research shows that partially attitude and quality of card service have positive effect to credit card user decision. While promotion of credit card user decisions is negative and not significant.
- Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh sikap, promosi, dan kualitas layanan terhadap keputusan pengguna kartu kredit PT. Bank Mega Tbk Di Makassar. Pendekatan yang digunakan pada penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan tujuan yaitu mengkaji penelitian secara alamiah tentang pengaruh sikap, promosi, dan layanan konsumen dengan keputusan penggunaan kartu kredit PT. Bank Mega Makassar. Dalam penelitian ini, peneliti tidak terlibat secara langsung dalam situasi dan setting fenomena yang akan diteliti, hal ini dikarenakan pada penelitian ini fenomena yang terjadi pada subjek penelitian ini akan dituangkan dalam bentuk kuesioner. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara parsial variabel sikap dan kualitas layanan kartu berpengaruh positif terhadap keputusan pengguna kartu kredit. Sedangkan promosi terhadap keputusan pengguna kartu kredit adalah negatif dan tidak signifikan.