Peningkatan Hasil Belajar Melalui Model Pembelajaran Jigsaw

Main Author: Koto, Erniwati
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: eng
Terbitan: JURNAL GLOBAL EDUKASI , 2018
Online Access: http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/233
http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/233/188
ctrlnum article-233
fullrecord <?xml version="1.0"?> <dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"><title lang="en-US">Peningkatan Hasil Belajar Melalui Model Pembelajaran Jigsaw</title><creator>Koto, Erniwati</creator><description lang="en-US">Abstract: The subjects of this study were 30 students in grade 3 Semester II of Academic Year 2017/2018, consisting of 21 male students and 9 female students. The results of the learning evaluation from the pre cycle, cycle I and cycle II always increase and it can be seen from the percentage of students who complete in learning at the time of the pre cycle there is 30%, then the first cycle there is 60% and the second cycle there is 93.3%. From the results of the second cycle as a whole, it can be stated that classroom action research carried out in SD Negeri 074045 Saewe, Gunungsitoli South Gunungsitoli Subdistrict, academic year 2017/2018 has succeeded in achieving a predetermined success indicator of 85%. Keywords: Learning Outcomes, Jigsaw Learning Abstrak: Subyek penelitian ini adalah siswa kelas 3 Semester II Tahun Pelajaran 2017/2018 yang berjumlah sebanyak 30 anak, yang terdiri dari 21 siswa laki- laki dan 9 siswa perempuan. Hasil evaluasi pembelajaran dari pra siklus, siklus I dan siklus II selalu meningkat dan itu dapat dilihat dari prosentase siswa yang tuntas dalam mengikuti pembelajaran pada waktu pra siklus ada 30%, kemudian siklus I ada 60% dan siklus II ada 93,3%. Dari hasil pada siklus II secara keseluruhan maka dapat dinyatakan bahwa penelitian tindakan kelas yang dilaksanakan di SD Negeri 074045 Saewe Kecamatan Gunungsitoli Selatan Kota Gunungsitoli Tahun Pelajaran 2017/2018 telah berhasil mencapai indikator keberhasilan yang telah ditetapkan yaitu 85%. Kata kunci: Hasil Belajar, Jigsaw Learning</description><publisher lang="en-US">JURNAL GLOBAL EDUKASI</publisher><contributor lang="en-US"/><date>2018-12-06</date><type>Journal:Article</type><type>Other:info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type><type>Other:</type><type>File:application/pdf</type><identifier>http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/233</identifier><source lang="en-US">JURNAL GLOBAL EDUKASI; Vol 2, No 1 (2018): Agustus 2018; 55 - 60</source><source>2614-5588</source><source>2597-873X</source><language>eng</language><relation>http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/233/188</relation><rights lang="en-US">Copyright (c) 2018 JURNAL GLOBAL EDUKASI</rights><recordID>article-233</recordID></dc>
language eng
format Journal:Article
Journal
Other:info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Other
Other:
File:application/pdf
File
Journal:Journal
author Koto, Erniwati
title Peningkatan Hasil Belajar Melalui Model Pembelajaran Jigsaw
publisher JURNAL GLOBAL EDUKASI
publishDate 2018
url http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/233
http://jurnal.goretanpena.com/index.php/JGE/article/view/233/188
contents Abstract: The subjects of this study were 30 students in grade 3 Semester II of Academic Year 2017/2018, consisting of 21 male students and 9 female students. The results of the learning evaluation from the pre cycle, cycle I and cycle II always increase and it can be seen from the percentage of students who complete in learning at the time of the pre cycle there is 30%, then the first cycle there is 60% and the second cycle there is 93.3%. From the results of the second cycle as a whole, it can be stated that classroom action research carried out in SD Negeri 074045 Saewe, Gunungsitoli South Gunungsitoli Subdistrict, academic year 2017/2018 has succeeded in achieving a predetermined success indicator of 85%. Keywords: Learning Outcomes, Jigsaw Learning Abstrak: Subyek penelitian ini adalah siswa kelas 3 Semester II Tahun Pelajaran 2017/2018 yang berjumlah sebanyak 30 anak, yang terdiri dari 21 siswa laki- laki dan 9 siswa perempuan. Hasil evaluasi pembelajaran dari pra siklus, siklus I dan siklus II selalu meningkat dan itu dapat dilihat dari prosentase siswa yang tuntas dalam mengikuti pembelajaran pada waktu pra siklus ada 30%, kemudian siklus I ada 60% dan siklus II ada 93,3%. Dari hasil pada siklus II secara keseluruhan maka dapat dinyatakan bahwa penelitian tindakan kelas yang dilaksanakan di SD Negeri 074045 Saewe Kecamatan Gunungsitoli Selatan Kota Gunungsitoli Tahun Pelajaran 2017/2018 telah berhasil mencapai indikator keberhasilan yang telah ditetapkan yaitu 85%. Kata kunci: Hasil Belajar, Jigsaw Learning
id IOS5200.article-233
institution smart education
institution_id 1173
institution_type library:special
library
library Jurnal Global Edukasi
library_id 1392
collection Jurnal Global Edukasi
repository_id 5200
subject_area Pendidikan
city Kisaran
province SUMATERA UTARA
repoId IOS5200
first_indexed 2019-05-08T09:42:44Z
last_indexed 2019-05-08T09:42:44Z
recordtype dc
_version_ 1686320536257298432
score 17.538404