INCREASING STUDENTS’ READING COMPREHENSION SKILL BY USING WRITTEN TEXT BOOK

Main Authors: Al Aziz, Edwin Nuvianto, Yusanti, Gita
Format: Article info application/pdf eJournal
Bahasa: eng
Terbitan: Universitas Nusantara PGRI Kediri , 2020
Subjects:
Online Access: https://ojs.unpkediri.ac.id/index.php/inggris/article/view/14500
https://ojs.unpkediri.ac.id/index.php/inggris/article/view/14500/1769
Daftar Isi:
  • Abstract: The purpose of this article is deeply to investigate of some issues about increasing students’ reading comprehension skill by using written text. According to article that I use to support my article states that one of important point in increasing students’ reading comprehension skill is by giving them written text which can attract their interest, such as: comic, novel, short story, storytelling, etc. Some other issues about students’ reading skill are also interesting to be discussed, for example teaching reading methods, the benefits, and the problems which about students’ are reading skill by using written text. The high percentage of success in increasing students’ reading skill is really important to make sure that they have input in mastering or improving their English. However, increasing students’ reading comprehension skill is not easy and it needs to be discussed to figure the best way out.  
  • Abstrak: Tujuan artikel ini adalah untuk menyelidiki secara mendalam beberapa masalah tentang peningkatan keterampilan membaca pemahaman siswa dengan menggunakan teks tertulis. Menurut artikel yang saya gunakan untuk mendukung artikel saya menyatakan bahwa salah satu poin penting dalam meningkatkan keterampilan membaca pemahaman siswa adalah dengan memberi mereka teks tertulis yang dapat menarik minat mereka, seperti: komik, novel, cerpen, mendongeng, dll. Beberapa masalah lain tentang keterampilan membaca siswa juga menarik untuk dibahas, misalnya metode pengajaran membaca, manfaatnya, dan masalah yang mengenai siswa adalah keterampilan membaca dengan menggunakan teks tertulis. Persentase keberhasilan yang tinggi dalam meningkatkan keterampilan membaca siswa sangat penting untuk memastikan bahwa mereka memiliki input dalam menguasai atau meningkatkan bahasa Inggris mereka. Namun, meningkatkan keterampilan membaca siswa tidak mudah dan perlu didiskusikan untuk mencari jalan keluar terbaik.