The correlation between students’ reading comprehension and translation ability at english education study program of IAIN Palangka Raya
Main Author: | Safitri, Amelia |
---|---|
Format: | Thesis NonPeerReviewed Book |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
, 2019
|
Subjects: | |
Online Access: |
http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/2047/1/Abstrak.pdf http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/2047/2/Isi%20Skripsi%20Amelia%20Safitri-1501121038.pdf http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/2047/ |
Daftar Isi:
- The purpose of the study was to find out whether there is any correlation between students’ reading comprehension and translation ability. The study used correlational design with quantitative approach. The population of the study was sixth semester students at IAIN Palangka Raya in academic year 2016/2017. The total number of the sample was 44 students used purposive sampling technique. The instruments to measure students’ reading comprehension and their translation ability were taken from Longman for TOEFL Test. Total items of reading comprehension test were 50 items and total words translation about 152 words. The data was analyzed by Pearson Correlation Product Moment. The result showed there was negative correlation between students’ reading comprehension and their translation ability at English Education Study Program of IAIN Palangka Raya, which is the significance correlation was -0.045 lower than r table (-0.045<0.297) and sig. (2-tailed) 0.772>0.05 that means the null hypothesis (Ho) was accepted and the alternative (Ha) was rejected. Even though most of students’ in Translation Ability, have Enough/ Moderate, but their Reading Comprehension was in the level of poor. It can be caused by the condition of the students. The test is given while the students’ in final exam period and they had just finished the exam at room. ABSTRAK Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menemukan apakah ada hubungan antara kemampuan membaca dan kemampuan menerjemahkan. Penelitian ini menggunakan teknik korelasi dengan pendekatakan quantitative. Populasi dari penelitian ini adalah mahasiswa semester enam jurusan Bahasa Inggris di IAIN Palangkaraya tahun ajaran 2016/2017. Total keseluruhan sample adalah 44 siswa yang dipilih menggunakan teknik purposive sampling. Instrument untuk mengukur kemampuan membaca dan kemampuan menerjemahkan siswa diambil dari buku Longman for TOEFL test. Jumlah item untuk kemampuan membaca adalah 50 item dan total kata untuk terjemahan adalah 152 kata. Data dianalisis dengan menggunakan Pearson Correlation Product Moment. Hasil dari data menunjukan bahwa terdapat hubungan negative antara kemampuan membaca dan kemampuan menerjemahkan siswa di program studi Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya. Yang mana korelasi signifikan adalah -0.045 lebih rendah dari rtable (-0.045<0.297) dan signifikan. (2-tailed) 0.772>0.05 yang artinya bahwa null Hypothesis (Ho) diterima dan Alternative Hypothesis (Ha) ditolak. Walaupun banyak dari siswa yang kemampuan menerjemahkannya dilevel cukup, tetapi kemampuan membaca mereka berada di level rendah. Hal itu dapat disebabkan oleh kondisi dari siswa. Test diberikan ketika siswa berada pada periode ujian akhir dan mereka baru saja menyelesaikan ujian di dalam ruangan.