The correlation between students’ TOEFL and GPA scores of english education study program at IAIN Palangka Raya
Main Author: | Rahmadhani, Anisa |
---|---|
Format: | Thesis NonPeerReviewed Book |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
, 2019
|
Subjects: | |
Online Access: |
http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/1994/1/Anisa%20Rahmadhani-1501121054.pdf http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/1994/ |
Daftar Isi:
- The aim of the research was to find out the correlation between students’ TOEFL and GPA scores of English education study program at IAIN Palangka Raya on academic year 2015. This study focus to find out the correlation between students’ TOEFL and GPA scores from English components and skill courses and namely Speaking, Reading, Writing, Listening, Grammar, Pronunciation, and Vocabulary courses. The research design was quantitative and the research type was correlation. The data were taken from Administration of English Education Study Program in order to analyze students’ GPA and also from Language Development Unit at IAIN Palangka Raya to know the students’ TOEFL scores, therefore the researcher used documentation as the instrument of this research. Then, 42 students were taken as the sample of this study, moreover purposive sampling technique was used. In addition, the technique of data analysis used Pearson product moment correlation. The research findings show that there is moderate positive correlation between students’ TOEFL and GPA scores at IAIN Palangka Raya (rxy = 0.639 > rtable = 0.3932 at 1 %). Therefore, the alternative hypothesis (Ha) is accepted and the null hypotheis (Ho) is rejected. It can be concluded that the students’ GPA scores have positive relationship or influence to students’ TOEFL scores. ABSTRACT Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mencari tahu korelasi antara nilai TOEFL dan IPK mahasiswa program studi pendidikan bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya pada angkatan 2015. Fokus studi ini untuk mengetahui korelasi antara nilai TOEFL mahasiswa dan nilai IPK mereka dari mata kuliah komponen bahasa Inggris dan mata kuliah keterampilan yaitu mata kuliah Berbicara, Membaca, Menulis, Mendengarkan, Tata Bahasa, Pengucapan, dan Kosakata dalam Bahasa Inggris. Desain penelitian adalah kuantitatif dan menggunakan tipe penelitian korelasi. Dalam mengumpulkan data tersebut, peneliti menggunakan dokumentasi dari Administrasi program studi pendidikan bahasa Inggris untuk menganalisa IPK mahasiswa dan juga dari unit pengembangan bahasa di IAIN Palangka Raya untuk mengetahui nilai TOEFL mahasiswa. Kemudian, 42 siswa adalah sebagai sample dari studi ini, lebih lanjut, metode pengambilan sample dalam penelitian ini adalah purposive sampling. Selain itu, teknik analisis data menggunakan korelasi Pearson product moment. Temuan penelitian menunjukkan bahwa ada korelasi positif moderat antara nilai TOEFL dan GPA mahasiswa di IAIN Palangka Raya (rxy = 0.639 > rtable = 0.3932 di 1%). Oleh karena itu, hipotesis alternatif (Ha) diterima dan null hipoteis (Ho) ditolak. Dapat disimpulkan bahwa nilai IPK mahasiswa memiliki hubungan positif atau berpengaruh pada nilai TOEFL mereka.