THE STRATEGY OF EMPOWERMENT SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES IN THE EFFORT FOR INCREASING REVENUE AND MARKET
Main Author: | ARIWIBOWO, PRASETIO |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Jakarta
, 2018
|
Subjects: | |
Online Access: |
http://journal.unj.ac.id/unj/index.php/econosains/article/view/5715 http://journal.unj.ac.id/unj/index.php/econosains/article/view/5715/4842 |
Daftar Isi:
- The development of SMEs sector, explicitly aimed at the efforts to realize the power of the nation-competitiveness in order to strengthen the global competitive economy. This research uses qualitative descriptive method to describe each variable analyzed. The analysis is SWOT analysis and Analytical Hierarchy Procees (AHP) to calculate any case the most preferred and influence the development of the empowerment of SMEs especially in terms of revenue and market expansion in Semarang based and questionnaire that sample scrambled by the author. Objectives and results of this study is to determine the priority of the strategy used by the Semarang city government and become the main reference for entrepreneurs of SMEs in Semarang to increase revenue and market share in the city of Semarang is improving managerial skills by improving capacity, work ethic, and the performance of the institution and the staff of the local government of Semarang, and increase community participation in the planning, implementation, and monitoring of development of SMEs.
- Pembangunan bidang UMKM, secara eksplisit ditujukan pada upaya untuk mewujudkan bangsa yang berdaya-saing dalam rangka memperkuat perekonomian yang berdaya saing global. Penelitian ini mengunakan metode Kualitatif Deskriptif untuk menggambarkan setiap variabel yang dianalisis. Analisis yang digunakan adalah analisis SWOT dan Analytical Hierarchy Procees (AHP) untuk menghitung hal apa saja yang paling diutamakan dan berpengaruh terhadap perkembangan pemberdayaan UMKM terutama dari sisi revenue dan perluasan market berdasarkan questioner yang sample nya penulis random. Tujuan dan hasil dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi prioritas yang digunakan oleh pemerintah kota Semarang dan menjadi acuan utama bagi para pengusaha UMKM di kota Semarang untuk meningkatkan revenue dan pangsa pasar di kota Semarang adalah meningkatkan keterampilan manajerial dengan cara memperbaiki kapasitas, etos kerja, dan kinerja lembaga dan pegawai di lingkungan pemerintah daerah Kota Semarang, dan meningkatkan partisipasi masyarakat dalam perencanaan, pelaksanaan, dan pengawasan pembangunan UMKM.