PENGEMBANGAN AKHLAK PADA PENDIDIKAN ANAK USIA DINI

Main Authors: Junaidah, , Sovia, Mas Ayu
Format: Article PeerReviewed Book eJournal
Bahasa: eng
Terbitan: , 2018
Subjects:
Online Access: http://repository.radenintan.ac.id/6274/1/Abstrak.docx
http://repository.radenintan.ac.id/6274/
Daftar Isi:
  • Abstract The study is aimed at developing morals indicator constructs in early childhood education. The method implemented in the study was research and development, developed by Borg & Gall. The constructs of moral indicators validation was conducted by Early Childhood Education Science experts, and Islamic Education experts.. The construct of moral indicators for Early Childhood Education was piloted by Early Childhood teachers. The results of the study showed that the moral indicators construct of Early childhood consisted of (4) four aspects, and four indicators of the simplicity, courage, wisdom, and justice. KeyWords: Moral, Early Childhood Education Abstrak Penelitian ini bertujuan mengembangkan akhlak pada Pendidikan anak usia dini yaitu berupa konstruk indikator akhlak. Metode penelitian yang digunakan yaitu Research and Development (R&D) yang dikembangkan oleh Borg & Gall. Validasi konstruk indikator akhlak pada Pendidikan anak usia dini dilakukan oleh pakar Ilmu Pendidikan Anak Usia Dini, dan pakar Pendidikan Islam. Konstruk indikator akhlak pada Pendidikan Anak Usia Dini diujicobakan pada guru PAUD. Penelitian ini menghasilkan konstruk indikator akhlak yang terdiri dari (4) empat aspek, dan empat indikator kesederhanaan, keberanian, kebijaksanaan, dan keadilan. Kata Kunci: Akhlak, Pendidikan Anak Usia Dini