كفاءة طلبة قسم تعليم اللغة العربية في قواعد الإملاء في جامعة مولانا مالك إبراهيم الإسلامية الحكومية مالانج

Main Author: Rachmawati, Aida
Format: Thesis NonPeerReviewed Book
Bahasa: ar
Terbitan: , 2014
Online Access: http://etheses.uin-malang.ac.id/8806/1/10150031.pdf
http://etheses.uin-malang.ac.id/8806/
ctrlnum 8806
fullrecord <?xml version="1.0"?> <dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"><relation>http://etheses.uin-malang.ac.id/8806/</relation><title>&#x643;&#x641;&#x627;&#x621;&#x629; &#x637;&#x644;&#x628;&#x629; &#x642;&#x633;&#x645; &#x62A;&#x639;&#x644;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x644;&#x63A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x639;&#x631;&#x628;&#x64A;&#x629; &#x641;&#x64A; &#x642;&#x648;&#x627;&#x639;&#x62F; &#x627;&#x644;&#x625;&#x645;&#x644;&#x627;&#x621; &#x641;&#x64A; &#x62C;&#x627;&#x645;&#x639;&#x629; &#x645;&#x648;&#x644;&#x627;&#x646;&#x627; &#x645;&#x627;&#x644;&#x643; &#x625;&#x628;&#x631;&#x627;&#x647;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x625;&#x633;&#x644;&#x627;&#x645;&#x64A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x62D;&#x643;&#x648;&#x645;&#x64A;&#x629; &#x645;&#x627;&#x644;&#x627;&#x646;&#x62C;</title><creator>Rachmawati, Aida</creator><description>ABSTRACT&#xD; &#xD; Student's ability in mastering Arabic course is different for each about the way of The main thing that should be studied in Arabic is. individual. with predetermined rules writing Arabic writing is good and right in accordance Qawaid Imla&#x2019; plays an important role in the control of the Arabic language Therefore, learning Qawaid Imla&#x2019;&#xD; &#xD; proficiency, especially in higher education. Hopefully, by the'taught to students at the first semester of the period lecture. learning of Qawaid Imla&#x2019;, students are able to master the Arabic language not also proficient in writing only verbally, but student's ability to Formulation of the problem in this research is How the apply Qawaid Imla&#x2019; at the first semester in the Department of Arabic Language&#xD; The .Malang Education in Maulana Malik Ibrahim University of State Islamic&#xD; &#xD; and B in Department of Arabic sample in this research was student of class A Language Education of Maulana Malik Ibrahim University of State Islamic Malang.&#xD; &#xD; Source This research used descriptive method and quantitative approach. of data used are observation, interview, and test. class A and B at The results of this research is that the student&#x2019;s ability of the first semester in Department of Arabic Language Education very well in of writing Hamzah at theStudents' ability in writing applying Qawaid Imla&#x2019;, especially in the application sentence. beginning, in the middle, or at the end of the Hamzah at the beginning of the sentence is very good, with an average value of Students' ability in writing Hamzah in the middle of the sentence very 86.18% Students' ability in writing Hamzah at the well, with an average value of 87.78% end of the sentence well, with an average value of 68.41%&#xD; &#xD; ABSTRAK&#xD; &#xD; Kemampuan mahasiswa dalam menguasai Bahasa Arab tentu berbeda-beda pada setiap individu. Hal yang paling utama yang harus dipelajari dalam Bahasa Arab adalah tentang tata cara penulisan tulisan arab yang baik dan benar sesuai dengan kaidah yang telah ditentukan. Qawaid imla&#x2019; berperan penting dalam penguasaan kemahiran berbahasa arab khususnya pada jenjang pendidikan yang lebih tinggi. Oleh karena itu, pembelajaran Qawaid Imla&#x2019; di ajarkan kepada mahasiswa pada semester awal masa perkuliahan. Diharapkan dengan adanya pembelajaran Qawaid Imla&#x2019;, mahasiswa mampu menguasai Bahasa Arab bukan hanya secara lisan, akan tetapi juga mahir dalam tulisan.&#xD; &#xD; Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah Bagaimana kemampuan mahasiswa dalam menerapkan Qawaid Imla&#x2019; pada semester awal di Jurusan Pendidikan Bahasa Arab Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Sampel dalam penelitian ini adalah Mahasiswa kelas A dan B jurusan Pendidikan Bahasa Arab Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.&#xD; &#xD; Penelitian ini menggunakan metode deskriptif dan pendekatan kuantitatif Sumber data yang digunakan yaitu observasi, wawancara, dan tes. Adapun hasil dari penelitian ini adalah bahwa kemampuan Mahasiswa kelas A dan B pada semester satu jurusan Pendidikan Bahasa Arab sangat baik dalam menerapkan Qawaid Imla&#x2019; khususnya dalam penerapan penulisan Hamzah di awal, di tengah, ataupun di akhir kalimat. Kemampuan mahasiswa dalam penulisan Hamzah di awal kalimat sangat baik, dengan rata-rata nilai 86,18%. Kemampuan mahasiswa dalam penulisan Hamzah di tengah kalimat sangat baik, dengan rata-rata nilai 87,78%. Kemampuan mahasiswa dalam penulisan Hamzah di akhir kalimat baik, dengan rata-rata nilai 68,41%.</description><date>2014-06</date><type>Thesis:Thesis</type><type>PeerReview:NonPeerReviewed</type><type>Book:Book</type><language>ar</language><rights>cc_by_nc_nd_4</rights><identifier>http://etheses.uin-malang.ac.id/8806/1/10150031.pdf</identifier><identifier> Rachmawati, Aida (2014) &#x643;&#x641;&#x627;&#x621;&#x629; &#x637;&#x644;&#x628;&#x629; &#x642;&#x633;&#x645; &#x62A;&#x639;&#x644;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x644;&#x63A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x639;&#x631;&#x628;&#x64A;&#x629; &#x641;&#x64A; &#x642;&#x648;&#x627;&#x639;&#x62F; &#x627;&#x644;&#x625;&#x645;&#x644;&#x627;&#x621; &#x641;&#x64A; &#x62C;&#x627;&#x645;&#x639;&#x629; &#x645;&#x648;&#x644;&#x627;&#x646;&#x627; &#x645;&#x627;&#x644;&#x643; &#x625;&#x628;&#x631;&#x627;&#x647;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x625;&#x633;&#x644;&#x627;&#x645;&#x64A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x62D;&#x643;&#x648;&#x645;&#x64A;&#x629; &#x645;&#x627;&#x644;&#x627;&#x646;&#x62C;. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim. </identifier><recordID>8806</recordID></dc>
language ar
format Thesis:Thesis
Thesis
PeerReview:NonPeerReviewed
PeerReview
Book:Book
Book
author Rachmawati, Aida
title كفاءة طلبة قسم تعليم اللغة العربية في قواعد الإملاء في جامعة مولانا مالك إبراهيم الإسلامية الحكومية مالانج
publishDate 2014
url http://etheses.uin-malang.ac.id/8806/1/10150031.pdf
http://etheses.uin-malang.ac.id/8806/
contents ABSTRACT Student's ability in mastering Arabic course is different for each about the way of The main thing that should be studied in Arabic is. individual. with predetermined rules writing Arabic writing is good and right in accordance Qawaid Imla’ plays an important role in the control of the Arabic language Therefore, learning Qawaid Imla’ proficiency, especially in higher education. Hopefully, by the'taught to students at the first semester of the period lecture. learning of Qawaid Imla’, students are able to master the Arabic language not also proficient in writing only verbally, but student's ability to Formulation of the problem in this research is How the apply Qawaid Imla’ at the first semester in the Department of Arabic Language The .Malang Education in Maulana Malik Ibrahim University of State Islamic and B in Department of Arabic sample in this research was student of class A Language Education of Maulana Malik Ibrahim University of State Islamic Malang. Source This research used descriptive method and quantitative approach. of data used are observation, interview, and test. class A and B at The results of this research is that the student’s ability of the first semester in Department of Arabic Language Education very well in of writing Hamzah at theStudents' ability in writing applying Qawaid Imla’, especially in the application sentence. beginning, in the middle, or at the end of the Hamzah at the beginning of the sentence is very good, with an average value of Students' ability in writing Hamzah in the middle of the sentence very 86.18% Students' ability in writing Hamzah at the well, with an average value of 87.78% end of the sentence well, with an average value of 68.41% ABSTRAK Kemampuan mahasiswa dalam menguasai Bahasa Arab tentu berbeda-beda pada setiap individu. Hal yang paling utama yang harus dipelajari dalam Bahasa Arab adalah tentang tata cara penulisan tulisan arab yang baik dan benar sesuai dengan kaidah yang telah ditentukan. Qawaid imla’ berperan penting dalam penguasaan kemahiran berbahasa arab khususnya pada jenjang pendidikan yang lebih tinggi. Oleh karena itu, pembelajaran Qawaid Imla’ di ajarkan kepada mahasiswa pada semester awal masa perkuliahan. Diharapkan dengan adanya pembelajaran Qawaid Imla’, mahasiswa mampu menguasai Bahasa Arab bukan hanya secara lisan, akan tetapi juga mahir dalam tulisan. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah Bagaimana kemampuan mahasiswa dalam menerapkan Qawaid Imla’ pada semester awal di Jurusan Pendidikan Bahasa Arab Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Sampel dalam penelitian ini adalah Mahasiswa kelas A dan B jurusan Pendidikan Bahasa Arab Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif dan pendekatan kuantitatif Sumber data yang digunakan yaitu observasi, wawancara, dan tes. Adapun hasil dari penelitian ini adalah bahwa kemampuan Mahasiswa kelas A dan B pada semester satu jurusan Pendidikan Bahasa Arab sangat baik dalam menerapkan Qawaid Imla’ khususnya dalam penerapan penulisan Hamzah di awal, di tengah, ataupun di akhir kalimat. Kemampuan mahasiswa dalam penulisan Hamzah di awal kalimat sangat baik, dengan rata-rata nilai 86,18%. Kemampuan mahasiswa dalam penulisan Hamzah di tengah kalimat sangat baik, dengan rata-rata nilai 87,78%. Kemampuan mahasiswa dalam penulisan Hamzah di akhir kalimat baik, dengan rata-rata nilai 68,41%.
id IOS3713.8806
institution Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
affiliation onesearch.perpusnas.go.id
mill.onesearch.id
fkp2tn.onesearch.id
ptki.onesearch.id
institution_id 114
institution_type library:university
library
library Perpustakaan UIN Maulana Malik Ibrahim Malang
library_id 504
collection Etheses UIN Maulana Malik Ibrahim Malang
repository_id 3713
subject_area Islam/Agama Islam
Science and Religion/Sains, Ilmu Pengetahuan dan Agama
Engineering/Ilmu Teknik
city MALANG
province JAWA TIMUR
shared_to_ipusnas_str 1
repoId IOS3713
first_indexed 2017-12-19T09:40:24Z
last_indexed 2022-10-21T08:53:06Z
recordtype dc
_version_ 1763305083039121408
score 17.538404