تطوير كتاب تعليم اللغة العربية لمهارة القراءة على أساس التعليم السياقي في المدرسة المتوسطة الحكومية الثانية مانتوب بلامونجان

Main Author: Taurus Tamaji, Sampiril
Format: Thesis NonPeerReviewed Book
Bahasa: ar
Terbitan: , 2015
Online Access: http://etheses.uin-malang.ac.id/8484/1/13720035.pdf
http://etheses.uin-malang.ac.id/8484/
ctrlnum 8484
fullrecord <?xml version="1.0"?> <dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"><relation>http://etheses.uin-malang.ac.id/8484/</relation><title>&#x62A;&#x637;&#x648;&#x64A;&#x631; &#x643;&#x62A;&#x627;&#x628; &#x62A;&#x639;&#x644;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x644;&#x63A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x639;&#x631;&#x628;&#x64A;&#x629; &#x644;&#x645;&#x647;&#x627;&#x631;&#x629; &#x627;&#x644;&#x642;&#x631;&#x627;&#x621;&#x629; &#x639;&#x644;&#x649; &#x623;&#x633;&#x627;&#x633; &#x627;&#x644;&#x62A;&#x639;&#x644;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x633;&#x64A;&#x627;&#x642;&#x64A; &#x641;&#x64A; &#x627;&#x644;&#x645;&#x62F;&#x631;&#x633;&#x629; &#x627;&#x644;&#x645;&#x62A;&#x648;&#x633;&#x637;&#x629; &#x627;&#x644;&#x62D;&#x643;&#x648;&#x645;&#x64A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x62B;&#x627;&#x646;&#x64A;&#x629; &#x645;&#x627;&#x646;&#x62A;&#x648;&#x628; &#x628;&#x644;&#x627;&#x645;&#x648;&#x646;&#x62C;&#x627;&#x646;</title><creator>Taurus Tamaji, Sampiril</creator><description>ABSTRACT&#xD; &#xD; Indeed the book of teaching used in SMPN 2 Mantup Lamongan less noticed reading skills. SMPN 2 Mantup Lamongan Arabic language lessons taught from 2113 until now. Then of course the teacher must prepare lesson plans and teaching materials Arabic and a language laboratory. Arabic teachers use instructional books are less than perfect in the preparation of the book, for example the preparation of materials tarkib Arabic, qowa'id, mufrodat, material and material qiro'ah conversation.&#xD; &#xD; This study aims to (1) to determine the improvement of the Arabic language book for maharoh qiro'ah approach contextual learning in SMPN 2 Mantup Lamongan. (2) to determine the effectiveness of the development of Arabic language learning book for maharoh qiro'ah approach contextual learning in SMPN 2 Mantup Lamongan.&#xD; &#xD; This study uses research and development (R &amp; D) is a method that uses the development, experimentation and effectiveness.&#xD; &#xD; The research results are bahwasannya use of Arabic language books with contextual learning approach is very effective. Because t = 2334&gt; 23.2 of a percentage of 229, it can be accepted. It means that there is a difference from the value of the control class and experimental class value.&#xD; &#xD; The results of exposure data from questionnaires validator of the content and the design DR. Wahib Wahab = 25x1119: 61 = 66. Exposure data from the questionnaire validator Arabic observer of Muhammad Syaifuddin, M.Pd.I is = 21x1119: 25 = 64&#xD; &#xD; ABSTRAK&#xD; &#xD; Sesungguhnya kitab ajar yang digunakan di smpn 5 mantup lamongan lebih sedikit yang memperhatikan keterampilan membaca. Di smpn 5 mantup lamongan pelajaran bahasa arab yang diajarkan mulai tahun 5102 sampai sekarang. Maka tentu guru harus mempersiapkan RPP dan materi ajar bahasa arab dan laboratorium bahasa. Guru bahasa arab menggunakan buku pembelajaran yang kurang sempurna dalam penyusunan kitab, misal penyusunan materi tarkib bahasa arab, qowa&#x2019;id, mufrodat, materi qiro&#x2019;ah dan materi percakapan.&#xD; &#xD; Penelitian ini bertujuan untuk (0) untuk mengetahui penyempurnaan kitab bahasa arab untuk maharoh qiro&#x2019;ah dengan pendekatan pembelajaran kontekstual di smpn 5 mantup lamongan. (5) untuk mengetahui efektifitas pengembangan kitab pembelajaran bahasa arab untuk maharoh qiro&#x2019;ah dengan pendekatan pembelajaran kontekstual di smpn 5 mantup lamongan.&#xD; &#xD; Penelitian ini menggunakan penelitian pengembangan (Research &amp; Development) yaitu metode yang menggunakan pengembangan, eksperimen dan efektifitasnya.&#xD; &#xD; Adapun hasil penelitian yaitu bahwasannya penggunaan kitab bahasa arab dengan pendekatan pembelajaran kontekstual sangat efektif. Karena t hitung= 5232&gt; 53,2 dari prosentasi 229, maka bisa diterima. Artinya terdapat perbedaan dari nilai kelas kontrol dan nilai kelas eksperimen.&#xD; &#xD; Adapun hasil paparan data dari angket validator dari isi dan desain DR. Wahib Wahab = 52x0119: 01=60. Paparan data dari angket validator pemerhati bahasa arab dari Muhammad syaifuddin, M.Pd.I adalah = 50x0119: 52=62</description><date>2015-06-30</date><type>Thesis:Thesis</type><type>PeerReview:NonPeerReviewed</type><type>Book:Book</type><language>ar</language><rights>cc_by_nc_nd_4</rights><identifier>http://etheses.uin-malang.ac.id/8484/1/13720035.pdf</identifier><identifier> Taurus Tamaji, Sampiril (2015) &#x62A;&#x637;&#x648;&#x64A;&#x631; &#x643;&#x62A;&#x627;&#x628; &#x62A;&#x639;&#x644;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x644;&#x63A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x639;&#x631;&#x628;&#x64A;&#x629; &#x644;&#x645;&#x647;&#x627;&#x631;&#x629; &#x627;&#x644;&#x642;&#x631;&#x627;&#x621;&#x629; &#x639;&#x644;&#x649; &#x623;&#x633;&#x627;&#x633; &#x627;&#x644;&#x62A;&#x639;&#x644;&#x64A;&#x645; &#x627;&#x644;&#x633;&#x64A;&#x627;&#x642;&#x64A; &#x641;&#x64A; &#x627;&#x644;&#x645;&#x62F;&#x631;&#x633;&#x629; &#x627;&#x644;&#x645;&#x62A;&#x648;&#x633;&#x637;&#x629; &#x627;&#x644;&#x62D;&#x643;&#x648;&#x645;&#x64A;&#x629; &#x627;&#x644;&#x62B;&#x627;&#x646;&#x64A;&#x629; &#x645;&#x627;&#x646;&#x62A;&#x648;&#x628; &#x628;&#x644;&#x627;&#x645;&#x648;&#x646;&#x62C;&#x627;&#x646;. Masters thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim. </identifier><recordID>8484</recordID></dc>
language ar
format Thesis:Thesis
Thesis
PeerReview:NonPeerReviewed
PeerReview
Book:Book
Book
author Taurus Tamaji, Sampiril
title تطوير كتاب تعليم اللغة العربية لمهارة القراءة على أساس التعليم السياقي في المدرسة المتوسطة الحكومية الثانية مانتوب بلامونجان
publishDate 2015
url http://etheses.uin-malang.ac.id/8484/1/13720035.pdf
http://etheses.uin-malang.ac.id/8484/
contents ABSTRACT Indeed the book of teaching used in SMPN 2 Mantup Lamongan less noticed reading skills. SMPN 2 Mantup Lamongan Arabic language lessons taught from 2113 until now. Then of course the teacher must prepare lesson plans and teaching materials Arabic and a language laboratory. Arabic teachers use instructional books are less than perfect in the preparation of the book, for example the preparation of materials tarkib Arabic, qowa'id, mufrodat, material and material qiro'ah conversation. This study aims to (1) to determine the improvement of the Arabic language book for maharoh qiro'ah approach contextual learning in SMPN 2 Mantup Lamongan. (2) to determine the effectiveness of the development of Arabic language learning book for maharoh qiro'ah approach contextual learning in SMPN 2 Mantup Lamongan. This study uses research and development (R & D) is a method that uses the development, experimentation and effectiveness. The research results are bahwasannya use of Arabic language books with contextual learning approach is very effective. Because t = 2334> 23.2 of a percentage of 229, it can be accepted. It means that there is a difference from the value of the control class and experimental class value. The results of exposure data from questionnaires validator of the content and the design DR. Wahib Wahab = 25x1119: 61 = 66. Exposure data from the questionnaire validator Arabic observer of Muhammad Syaifuddin, M.Pd.I is = 21x1119: 25 = 64 ABSTRAK Sesungguhnya kitab ajar yang digunakan di smpn 5 mantup lamongan lebih sedikit yang memperhatikan keterampilan membaca. Di smpn 5 mantup lamongan pelajaran bahasa arab yang diajarkan mulai tahun 5102 sampai sekarang. Maka tentu guru harus mempersiapkan RPP dan materi ajar bahasa arab dan laboratorium bahasa. Guru bahasa arab menggunakan buku pembelajaran yang kurang sempurna dalam penyusunan kitab, misal penyusunan materi tarkib bahasa arab, qowa’id, mufrodat, materi qiro’ah dan materi percakapan. Penelitian ini bertujuan untuk (0) untuk mengetahui penyempurnaan kitab bahasa arab untuk maharoh qiro’ah dengan pendekatan pembelajaran kontekstual di smpn 5 mantup lamongan. (5) untuk mengetahui efektifitas pengembangan kitab pembelajaran bahasa arab untuk maharoh qiro’ah dengan pendekatan pembelajaran kontekstual di smpn 5 mantup lamongan. Penelitian ini menggunakan penelitian pengembangan (Research & Development) yaitu metode yang menggunakan pengembangan, eksperimen dan efektifitasnya. Adapun hasil penelitian yaitu bahwasannya penggunaan kitab bahasa arab dengan pendekatan pembelajaran kontekstual sangat efektif. Karena t hitung= 5232> 53,2 dari prosentasi 229, maka bisa diterima. Artinya terdapat perbedaan dari nilai kelas kontrol dan nilai kelas eksperimen. Adapun hasil paparan data dari angket validator dari isi dan desain DR. Wahib Wahab = 52x0119: 01=60. Paparan data dari angket validator pemerhati bahasa arab dari Muhammad syaifuddin, M.Pd.I adalah = 50x0119: 52=62
id IOS3713.8484
institution Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang
affiliation onesearch.perpusnas.go.id
mill.onesearch.id
fkp2tn.onesearch.id
ptki.onesearch.id
institution_id 114
institution_type library:university
library
library Perpustakaan UIN Maulana Malik Ibrahim Malang
library_id 504
collection Etheses UIN Maulana Malik Ibrahim Malang
repository_id 3713
subject_area Islam/Agama Islam
Science and Religion/Sains, Ilmu Pengetahuan dan Agama
Engineering/Ilmu Teknik
city MALANG
province JAWA TIMUR
shared_to_ipusnas_str 1
repoId IOS3713
first_indexed 2017-12-01T00:11:23Z
last_indexed 2022-10-21T08:52:35Z
recordtype dc
_version_ 1763305079507517440
score 17.538404