استخدام وسيلة الكراكيز في ترقية قدرة الطلاب على مهارة الكلام: دراسة تجربية بالتطبيق على البرنامج الجاص لتعليم اللغة العربية جامعة مولانا مالك ابراهم مالانج

Main Author: Ghozali, Ghozali
Format: Thesis NonPeerReviewed Book
Bahasa: ar
Terbitan: , 2012
Online Access: http://etheses.uin-malang.ac.id/7979/1/10720044.pdf
http://etheses.uin-malang.ac.id/7979/
Daftar Isi:
  • ABSTRAK Hasil observasi penulis di universitas, khususnya pada Program Khusus di Maulana Malik Ibrahim Malang, kegiatan belajara mengajar bahasa arab dalam peningkatan kemampuan berbicara terlihat kurang begitu kuat. Para siswa kebanyak tidak begitu paham tentang pelajaran yang ada, kesulitan-kesulitan tersebut munkin saja terbentur dengan banyak permasalah, diantaranya adalah media yang kurang maksimal ataupun metode belajara yang kurang sesuai. Sehingga di dapatkan solusi untuk mengatasi semuanya Dari hal di atas, maka penulis mencoba mengadakan penelitian eksperiment dengan menggunakan media wayang guna meningkatan kemampuan berbicara siswa, dan diharapkan agar setelah eksperiment tersebut dilakukan siswa dapat berbicara Bahasa Arab dengan baik Penelitan ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode experimental Adapun tujuan penelitian ini adalah 1) mengetahui prosedur penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang 2) mengetahui sejauh mana tingkat keefektifan penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang Hasil Penelitian 1) langkah-langkah penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang 2) bahwa penggunaan wayang dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa di PKPBA Universitas Maulana Malik Ibrahim Malang efektif dilakukan ABSTRACT The result of researcher in PKPBA UIN Maliki Malang, That the students are weak in Arabic language, it will cause of media n the methodIslamic of Junior High school (MTs) Bina Islam Uses Some books for teaching Arabic language Such As :TerampilBerbahasa Arab and exercise book of Fasih Berbahasa Arab. Meanwile, Both books give more priority target to upgrade the Reading Capable of Students and Also the Chapters explain materials Globaly and don’t detail. Speaking skills was one of more important aims in study of a foreign language an seems to be a main goal that every teacher has to upgrade it. And it wouldn’t come true when they never prepare a good material and use a good method in their teaching activity. Based on those statement, the researcher wish to use wayang to improve the student’s Arabic speaking skills and competency. This research used quantitative approach and the type of this research was a kind of Research The purposes of this research are: 1) how to know the step of using wayang media to improve speaking skill of Arabic language in PKPBA of UIN MALIKI Malang 2) the effectivenees using wayang media to improve speaking skill of Arabic language in PKPBA of UIN MALIKI Malang is good The results of this research are: 1) the steps using wayang media to improve speaking skill of Arabic language in PKPBA of UIN MALIKI Malang 2) the experiment appointed that using using wayang media to improve speaking skill of Arabic language could improve the ability of students to speak Arabic.