The Interference of First Language Towards English Speaking for Chinese College Students of The Department of English in The University of Sumatera Utara Medan
Main Author: | Sebastian, Hans |
---|---|
Other Authors: | Setia, Eddy, Putri, Liza Amalia |
Format: | Bachelors application/pdf |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Universitas Sumatera Utara
, 2019
|
Subjects: | |
Online Access: |
http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/14855 |
Daftar Isi:
- 76 Halaman
- This thesis entitled The Interference of First Language towards English Speaking for Chinese College Students of the Department of English in the University of Sumatera Utara Medan. It is an applied linguistic study viewed from Language Acquisition. The object the writer analyzed is the speaking skills produced by 15 participants which were categorized into which interference occurred in their speaking, is it phonological, morphological or syntactical interference. The method to be used in this thesis is qualitative method and using interview as the instrument for collecting data which are distributed on November, 6th 2018 until November, 15th 2018. The theory used for this study is Levels of Language Interference proposed by Weinrich in 1953. Data analyzing is the result of the voice recorder, which is done by the participants in the questioner with elaborating their own answers from the given question. The objective of this thesis are (1) to find what is the interference between first language to English of the students‟ speaking skills, and (2) to find out how the first language interferes English speaking, whether their English speaking can cause misunderstandings in meaning. This thesis structured as the field research using qualitative method as in implementation includes speaking session. The result of the analysis is found that all of the respondents have some similar interferences in their speaking session. Then, the differences of the participant‟s interference(s) is caused by their experiences in using English for speaking.
- Skripsi ini berjudul The Interference of First Language towards English Speaking for Chinese College Students of the Department of English in the University of Sumatera Utara Medan. Ini adalah studi linguistik terapan dilihat dari Akuisisi Bahasa. Objek yang dianalisis penulis adalah keterampilan berbicara yang dihasilkan oleh 15 peserta yang dikategorikan ke dalam gangguan bahasa yang terjadi dalam kemampuan berbicara mereka, apakah itu gangguan fonologis, morfologis atau sintaksis. Metode yang akan digunakan dalam tesis ini adalah metode kualitatif dan menggunakan wawancara sebagai instrumen untuk mengumpulkan data yang didistribusikan pada November, 6 2018 hingga November, 15 2018. Teori yang digunakan untuk penelitian ini adalah Level of Language Interference yang dikemukakan oleh Weinrich pada tahun 1953. Menganalisis data adalah hasil dari perekam suara, yang dilakukan oleh peserta dalam kuesioner dengan menguraikan jawaban mereka sendiri dari pertanyaan yang diberikan. Tujuan dari tesis ini adalah (1) untuk menemukan gangguan jenis apa yang terjadi di antara bahasa pertama ke bahasa Inggris dari keterampilan berbicara siswa, dan (2) untuk mengetahui bagaimana bahasa pertama mengganggu kemampuan berbicara bahasa Inggris, apakah kemampuan berbicara bahasa Inggris mereka dapat menyebabkan kesalahpahaman dalam bahasa tersebut. berarti. Tesis ini disusun sebagai penelitian lapangan dengan menggunakan metode kualitatif karena dalam implementasinya meliputi sesi berbicara. Hasil analisis ditemukan bahwa semua responden memiliki beberapa gangguan serupa dalam sesi berbicara mereka. Kemudian, perbedaan dari gangguan peserta disebabkan oleh pengalaman mereka dalam menggunakan bahasa Inggris untuk berbicara.