THE COMPARATIVE STUDY ABOUT THE PROBLEMS IN READING COMPREHENSION OF ELEVENTH GRADE STUDENTS OF SMA NEGERI 1 GEMOLONG AND SMA MUHAMMADIYAH 2 GEMOLONG IN ACADEMIC YEAR 2015/ 2016
Main Authors: | Dina, Citra Mariana, Budiasih, S.Pd., M.Hum |
---|---|
Format: | Thesis NonPeerReviewed Book |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
, 2017
|
Subjects: | |
Online Access: |
http://eprints.iain-surakarta.ac.id/656/1/23.%20Dina%20Citra%20Mariana.pdf http://eprints.iain-surakarta.ac.id/656/ |
Daftar Isi:
- Key words : Problems of Students, Reading Comprehension, Comparative and Descriptive Qualitative Study The objectives of the research are (1) to know the problems experienced by the students in reading comprehension at the eleventh grade in SMA Negeri 1 and SMA Muhammadiyah 2 Gemolong in Academic Year 2015/2016. (2) to know are the root of the problems in reading comprehension at the eleventh grade in both schools in Academic Year 2015/ 2016. To conduct the research, the researcher uses the descriptive qualitative research. The researcher conducted the research from April 2016 in SMA N 1 Gemolong and SMA Muhammadiyah 2 Gemolong. The researcher ccollected the data from the observation, interview, and study document. The researcher did three steps to analyze the data; they are reduction the data, display the data, and verification/ drawing conclusion. To prove the trustworthiness the data, the researcher used the triangulation. The triangulation that is used is triangulation method. The result of this research shows that, first there are problems by students; students‟ limited vocabulary, the vary of sentence structure, less motivation and interest of the students. Second, the root problems in reading comprehension at the eleventh grade in SMA N I Gemolong and SMA Muh 2 Gemolong there are inappropriate teaching method, lack of supporting media, and the minimum support from the parent. Related to solve these problems, the teacher have some teaching methods, try to make the students more active and give some strategies to do the exercises. Besides, the teacher also give motivation to the students to make them be more active. Kata kunci: Masalah Siswa, Pemahaman Membaca, Perbandingan dan Deskriptif Kualitatif. Tujuan dari penelitian ini adalah (1) untuk mengetahui masalah yang dialami oleh siswa dalam pemahaman membaca di kelas sebelas di SMA Negeri 1 Gemolong dan SMA Muhammadiyah 2 Gemolong Tahun Akademik 2015/2016. (2) untuk mengetahui adalah akar masalah dalam membaca pemahaman di kelas sebelas di kedua sekolah di Tahun Akademik 2015/2016. Untuk melakukan penelitian, peneliti menggunakan penelitian deskriptif kualitatif. Peneliti melakukan penelitian dari April 2016 di SMA N 1 Gemolong dan SMA Muhammadiyah 2 Gemolong. Peneliti menghasilkan data dari observasi, wawancara, dan dokumen studi. peneliti melakukan tiga langkah untuk menganalisis data; yaitu pengurangan data, menampilkan data, dan verifikasi / penarikan kesimpulan. Untuk membuktikan kepercayaan yang data, peneliti menggunakan triangulasi. Triangulasi yang digunakan adalah metode triangulasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa, pertama ada masalah dengan siswa; siswa yang terbatas dalam kosakata, struktur kalimat yang bervariasi , Kurangnya motivasi dan minat siswa. Kedua, akar permasalahan dalam pemahaman membaca di kelas sebelas di SMA N I Gemolong dan SMA Muh 2 Gemolong ada metode pengajaran yang tidak tepat, kurangnya media pendukung, dan kurangnya dukungan dari orang tua. Terkait untuk memecahkan masalah ini, guru memiliki beberapa metode pengajaran, mencoba untuk membuat siswa lebih aktif dan memberikan beberapa strategi untuk melakukan latihan. Selain itu, guru juga memberikan motivasi kepada siswa untuk membuat mereka lebih aktif.