Sistem Informasi Postpaid Payment PT. XYZ

Main Author: Ita, Ernala Kaban
Format: Article PeerReviewed Book
Bahasa: eng
Terbitan: Binus University , 2008
Subjects:
Online Access: http://eprints.binus.ac.id/12943/1/04_Ita%20E.K-ABSTRACT.pdf
http://eprints.binus.ac.id/12943/
Daftar Isi:
  • Article discussed information system development used to increase the number of customer with postpaid type and to fix the customer ratio with postpaid and prepaid. The development target of postpaid payment information system is having result according to real-world, simple, practice, relevance, flexible, making transaction more easy and running data optimally, and achieving affectivity and efficiency of customer billing payment record process become one day into the billing system. The management of those activities was to overcome the problem and increasing customer service by providing a reliable communication service, wide spread area and competitive cost, providing integrated service and full service, and also providing fast information and billing management. Artikel membahas pengembangan sistem informasi yang digunakan untuk meningkatkan jumlah pelanggan jenis postpaid dan memperbaiki rasio pelanggan jenis postpaid dan prepaid. Sasaran pengembangan sistem informasi postpaid payment adalah diperoleh hasil yang sesuai real-world, sederhana, praktis, relevansi, fleksibel, memudahkan kegiatan transaksi dan mengelola data secara optimal, dan tercapainya efektivitas dan efisiensi proses pencatatan pembayaran tagihan pelanggan menjadi satu hari ke dalam billing system. Pengelolaan semua kegiatan tersebut untuk mengatasi masalah yang sedang terjadi serta meningkatkan pelayanan pelanggan dengan menyediakan layanan jasa komunikasi yang andal, area cakupan yang luas dan biaya yang kompetitif, menyediakan layanan jasa yang terintegrasi dan pelayanan penuh, dan menyediakan kemudahan informasi dan pengolahan tagihan.