DEVELOPING OF INTERACTIVE E-BOOK MEDIA ON SUBJECT MATTER OF CHEMICALS IN DAILY LIFE FOR HIGH SCHOOL DEAF STUDENT
Main Authors: | CHOIRIYAH, NURUL, POEDJIASTOETI, SRI |
---|---|
Format: | eJournal |
Bahasa: | ind |
Terbitan: |
UNESA Journal of Chemical Education
, 2015
|
Online Access: |
http://ejournal.unesa.ac.id/index.php/journal-of-chemical-education/article/view/10860 |
Daftar Isi:
- Tujuan dari penelitian ini adalah menghasilkan e-book yang layak untuk siswa SMALB tunarungu khususnya pada materi pokok bahan kimia di kehidupan sehari-hari. Jenis penelitian ini adalah penelitian pengembangan dengan desain R&D yang dibatasi sampai tahap uji coba terbatas. Instrumen penelitian terdiri atas lembar telaah, lembar validitasi dan lembar angket respon siswa. E-book interaktif layak digunakan sebagai media pembelajaran IPA SMALB Tunarungu. Hal ini didasarkan pada tercapainya kriteria kelayakan isi, kebahasaan, dan penyajian. Berdasarkan hasil validasi diperoleh persentase sebesar 92% untuk kriteria isi , 67% untuk kriteria kebahasaan, dan 93,75% untuk kriteria penyajian.. E-book interaktif mendapat respon positif siswa sebesar 88%. Kata kunci : E-book interaktif, Bahan kimia di kehidupan sehari-hari, Tunarungu The aim of this research is to describe feasibility of e-book developed for high school of deaf students especially in the matter of chemicals subject in daily life. This research is a research and development which is limited in testing during the development stage. The research instrument consists of the analysis sheets, the validity sheets, and student questionnaire responses. Interactive e-book is feasible for science teaching media in high school, it’s based on the validation results, there are 92% for content criteria, 67% for linguistic criteria, and 93.75% for presentation criteria. There are 88% for positive responses from students. Keywords: Interactive e-book, chemicals in daily life, Deaf