Correlation between Students’ Vocabulary and Grammar Mastery towards Students’ Reading Comprehension

Main Authors: Kholidiana, Ririn, Sutarsyah, Cucu, Suka, Ramlan Ginting
Format: Article info application/pdf eJournal
Bahasa: eng
Terbitan: FKIP UNILA , 2018
Online Access: http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/123/article/view/16807
http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/123/article/view/16807/pdf
Daftar Isi:
  • Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada korelasi antara penguasaan kosakata siswa, penguasaan tata bahasa siswa terhadap pemahaman membaca siswa. Penelitian ini menggunakan desain ex-post facto co-relational. Subjek dari penelitian ini adalah kelas XI MIA 2 SMAN 1 Ambarawa yang terdiri dari 32 siswa. Kemudian, data yang diperoleh dianalisis menggunkan Pearson Product Moment Correlation and Multiple Linear Regression Test. Hasil menunjukkan bahwa terdapat korelasi yang signifikan antara penguasaan kosakata dan tata bahasa siswa dengan pemahaman membaca mereka secara statistic dengan level signifikansi 0.05. Ini menunjukkan bahwa untuk mendapatkan kemampuan pemahaman membaca yang bagus, pembelajaran kosakata dan tata bahasa harus ditingkatkan.The objective of this research was to find out whether there was a correlation between students’ vocabulary mastery, grammar mastery and their reading comprehension. This study used ex post facto co-relational design. The subject of this research was class XI MIA 2 of SMAN 1 Ambarawa consisting of 32 students. The data were analyzed by using Pearson Product Moment Correlation and Multiple Linear Regression Test. The result showed that there was a statistically significant correlation between students’ vocabulary mastery, grammar mastery and their reading comprehension with the significant level 0.05. This suggests that to obtain a good reading comprehension, vocabulary mastery and grammar mastery must be improved.Keywords: grammar mastery, vocabulary mastery, reading comprehension