PERAN GREEN TRUST DAN GREEN SATISFACTION MEMEDIASI HUBUNGAN GREEN IMAGE DENGAN GREEN LOYALTY

Main Authors: Astuti, Ni Luh Gde Sari Dewi, Sukaatmadja, I Putu Gde
Format: Article info application/pdf eJournal
Bahasa: eng
Terbitan: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana , 2018
Online Access: https://ojs.unud.ac.id/index.php/EEB/article/view/36141
https://ojs.unud.ac.id/index.php/EEB/article/view/36141/23634
Daftar Isi:
  • Green hotel has become a branding and strategy in winning business competition, if using environmentally friendly energy. This study aims to explain the relationship green image with green trust, green image with green satisfaction, green trust with green loyalty, green satisfaction with green loyalty, green image with green loyalty, and to explain the role of green trust and green satisfaction in mediating green image relationship with green loyalty. The population in this study are the guests who have been staying at Hotel Bali Tropic Resort & Spa (minimum 2 times stay in the period of 2013-2017) with sample size of 100 respondents. This research uses analysis technique PLS (Partial Least Square). This study found that green image has a positive relationship with green trust, green satisfaction, and green loyalty. Green trust and green satisfaction have a positive relationship with green loyalty. Green trust and green satisfaction are able to mediate partially and have a positive relationship with green loyalty.
  • Green hotel sudah menjadi branding serta strategi dalam memenangkan persaingan bisnis, jika menggunakan energi ramah lingkungan, maka penyelamatan lingkungan bisa jauh lebih baik. Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan hubungan green image dengan green trust, green image dengan green satisfaction, greentrust dengan green loyalty, green satisfaction dengan green loyalty, green image dengan green loyalty, serta untuk menjelaskan peran green trust dan green satisfaction dalam memediasi hubungan green image dengan green loyalty, populasi dalam penelitian ini adalah tamu yang telah menginap di Hotel Bali Tropic Resort & Spa (minimal sudah pernah menginap 2 kali dalam periode tahun 2013-2017) dengan ukuran sampel sebanyak 100 responden. Penelitian ini menggunakan teknik analisis PLS (Partial Least Square). Penelitian ini menemukan bahwa green image memiliki hubungan positif dengan green trust, green satisfaction, serta green loyalty. Green trust dan green satisfaction memiliki hubungan positif dengan green loyalty. Green trust dan green satisfaction mampu memediasi secara parsial serta memiliki hubungan positif dengan green loyalty.