Pengaruh Pengungkapan Corporate Social Responsibility pada Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas dan Leverage Sebagai Variabel Moderasi
Main Authors: | Rady Darmastika, I Wayan, Ratnadi, Ni Made Dwi |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Accounting Department, Economic and Business Faculty of Universitas Udayana in collaboration with the Association of Accounting Department of Indonesia, Bali Region
, 2019
|
Online Access: |
https://ojs.unud.ac.id/index.php/Akuntansi/article/view/45262 https://ojs.unud.ac.id/index.php/Akuntansi/article/view/45262/28747 |
Daftar Isi:
- This study aims to obtain empirical evidence of the influence of Disclosure of Corporate Social Responsibility (CSR) on Corporate Value with Profitability and Leverage as a moderating variable. This research was conducted on mining companies listed on the Indonesia Stock Exchange (IDX) in 2013-2016. The number of samples in this study was 41 companies with 164 observations because there were 3 mining companies that did not have complete information needed in the study. The data analysis technique used is Moderated Regression Analysis (MRA). Based on the results of the analysis of this study it was found that the disclosure of corporate social responsibility has a positive effect on the value of the company. Profitability strengthens the influence of corporate social responsibility disclosure on company value while leverage weakens the influence of corporate social responsibility disclosure on company value. Keywords: Company value, corporate social responsibility
- Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan bukti empiris pengaruh Pengungkapan Corporate Social Responsibility (CSR) pada Nilai Perusahaan dengan Profitabilitas dan Leverage sebagai variabel moderasi. Penelitian ini dilakukan pada perusahaan pertambangan yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia (BEI) tahun 2013-2016. Jumlah sampel dalam penelitian ini adalah 41 perusahaan dengan 164 observasi karena terdapat 3 perusahaan pertambangan yang tidak memiliki informasi lengkap yang diperlukan dalam penelitian. Teknik analisis data yang digunakan adalah Moderated Regression Analysis (MRA). Berdasarkan hasil analisis penelitian ini ditemukan bahwa pengungkapan corporate social responsibility berpengaruh positif pada nilai perusahaan. Profitabilitas memperkuat pengaruh pengungkapan corporate social responsibility pada nilai perusahaan sedangkan leverage memperlemah pengaruh pengungkapan corporate social responsibility pada nilai perusahaan. Kata kunci: Nilai perusahaan, corporate social responsibility