Perancangan Augmented Reality Media Edukasi Protokol Kesehatan Berbasis Permainan Papan
Main Authors: | Prasetyo, Didit, Dwi Wahyurini, Octaviyanti |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
STEKOM PRESS
, 2021
|
Subjects: | |
Online Access: |
http://journal.stekom.ac.id/index.php/pixel/article/view/554 http://journal.stekom.ac.id/index.php/pixel/article/view/554/443 |
Daftar Isi:
- Palagan is the name of a board game with a type of card game that has been distributed in the East Java region since the end of 2020 where the game is connected in one big narrative regarding the education of Covid-19 prevention behavior protocols equipped with attractive visual illustrations, Palagan is equipped with an Augmented Reality application as a complementary feature where the advantage is that it can arouse the interest of its users to learn and can make its users feel entertained, the contribution of this research is to map augmented reality content with the theme of health protocol education which is specifically intended for elementary school-aged children as an effort to minimize the gap in the level of compliance with the application health protocols in the community in urban areas.
- Palagan adalah nama sebuah board game dengan jenis card game yang sudah beredar di wilayah Jawa Timur sejak akhir tahun 2020 dimana game tersebut terhubung dalam satu narasi besar mengenai edukasi protokol perilaku pencegahan Covid-19 yang dilengkapi dengan ilustrasi visual menarik, Palagan dilengkapi dengan aplikasi Augmented Reality sebagai fitur pelengkap dimana kelebihannya dapat memicu minat penggunanya untuk belajar dan dapat membuat penggunanya merasa terhibur, kontribusi dari penelitian ini adalah memetakan konten augmented reality dengan tema pendidikan protokol kesehatan yang khusus ditujukan untuk anak usia sekolah dasar sebagai upaya meminimalisir kesenjangan tingkat kepatuhan penerapan protokol kesehatan pada masyarakat di perkotaan.