Personal Selling Strategy in increasing Sales Volume in Marketing Companies
Main Authors: | Alma Sri Anjani, Budi Hartono |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
STEKOM PRESS
, 2022
|
Subjects: | |
Online Access: |
https://journal.stekom.ac.id/index.php/Bisnis/article/view/590 https://journal.stekom.ac.id/index.php/Bisnis/article/view/590/489 |
Daftar Isi:
- This study aims to determine the personal selling strategy in increasing sales volume at the DT Group Advertising company. This type of research uses descriptive qualitative and interviews, documentation and information collection through observation as the actual data collection method so as to facilitate the processing of research data. The results of the discussion of personal selling strategies in increasing sales volume at marketing companies are about how to increase sales volume by providing direction to marketing staff and providing material on personal selling, besides that there are steps that marketing staff can take to attract consumers to buy, and giving reawed and punishment for their sales.
- Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui strategi personal selling dalam meningkatkan folume penjualan pada perusahaan DT Group Advertising. Jenis penelitian ini menggunakan kualitatif deskriptif dan wawancara, pendokumentasian dan pengumpulan informasi melalui obsevasi sebagai metode pengumpulan data actual sehingga mempermudah dalam mengolah data penelitian. Hasil pembahasan strategi personal selling dalam meningkatkan volume penjualan pada perusahaan marketing ini mengenai cara meningkatkan volume penjualan dengan memberikan pengarahan kepada staff marketing dan memberikan materi mengenai personal selling, selain itu terdapat langkah-langkah yang dapat di lakukan oleh staff marketing untuk menarik minta beli konsumen, dan pemberian reawed maupun punisment atas hasil penjualan mereka.