PENGGUNAAN ILUSTRASI SEBAGAI DAYA TARIK PADA IKLAN MEDIA CETAK
Main Author: | Duto Hartanto, Deddi; Dosen Jurusan Desain Komunikasi Visual Fakultas Seni dan Desain - Universitas Kristen Petra |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | eng |
Terbitan: |
Institute of Research and Community Outreach - Petra Christian University
, 2004
|
Online Access: |
http://nirmana.petra.ac.id/index.php/dkv/article/view/16064 http://nirmana.petra.ac.id/index.php/dkv/article/view/16064/16056 |
Daftar Isi:
- The usage of illustration in printed advertising media is considerably important. Illustration functions only for decoration to attract attention%2C but also act as visualisation of advertising ideas. If ilustration is functioned properly%2C it would be a very effective tool for delivening advertising messages. Abstract in Bahasa Indonesia : Penggunaan ilustrasi pada iklan media cetak merupakan hal penting untuk diperhatikan. Ilustrasi bukan hanya sebagai hiasan yang menarik perhatian saja%2C tetapi sebagai visualisasi gagasan pesan iklan. Apabila tepat penggunaannya akan sangat efektif dalam menyampaikan isi pesan iklan tersebut. advertising illustration%2C printed media%2C attraction device