Comparison Analysis of Fingerprinting and Dead Reckoning Methods in Indoor Positioning System
Main Authors: | Lontaan, Rolly Junius, Lengkong, Oktoverano, Waworundeng, Jacquline |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | ind |
Terbitan: |
Fakultas Teknologi Informasi - Universitas Advent Indonesia
, 2023
|
Subjects: | |
Online Access: |
https://jurnal.unai.edu/index.php/teika/article/view/3082 https://jurnal.unai.edu/index.php/teika/article/view/3082/2191 |
Daftar Isi:
- Indoor positioning system technology is one of the solutions to problems that cannot be done by positioning technology for objects determined by the Global Positioning System (GPS) when the position is in a multi-storey building. To determine the position in the room, there are several methods, including the fingerprinting method and the dead reckoning method, which are methods that will be analyzed in comparison between the two methods by testing their performance or accuracy, the advantages and disadvantages of each method and providing recommendations for the use of the appropriate method. appropriate in certain situations. Where Fingerprinting is more accurate in situations with lots of obstructions and high signal density, while dead reckoning is more suitable for use in situations with lots of movement and few obstructions.
- Teknologi sistem penentuan posisi dalam ruangan merupakan salah satu pemecahan masalah yang tidak dapat dilakukan oleh teknologi penentuan posisi objek yang ditentukan oleh Global Positioning System (GPS) ketika posisi tersebut berada di dalam sebuah gedung bertingkat. Untuk menentukan posisi dalam ruangan terdapat beberapa metode antara lain metode fingerprinting dan metode dead reckoning yang merupakan metode-metode yang akan dianalisis perbandingan antara kedua metode tersebut dengan menguji performa atau keakuratannya, kelebihan dan kekurangan dari masing-masing metode dan memberikan rekomendasi untuk penggunaan metode yang tepat dalam situasi tertentu. Dimana Fingerprinting lebih akurat dalam situasi dengan banyak penghalang dan kepadatan sinyal yang tinggi, sedangkan dead reckoning lebih cocok untuk digunakan dalam situasi dengan banyak pergerakan dan sedikit penghalang.