Service delivery dalam standar pelayanan publik sebagai bentuk crime prevention publicity terhadap maladministrasi di DKI Jakarta Tahun 2016-2017 = Service delivery in public service standards as a form of crime prevention publicity for maladministration in DKI Jakarta 2016-2017

Main Authors: Dinna Putri Adilia, author, Add author: Johannes Sutoyo, supervisor, Add author: Iqrak Sulhin, examiner
Format: Bachelors
Terbitan: , 2018
Subjects:
Online Access: https://lib.ui.ac.id/detail?id=20482514
Daftar Isi:
  • <b>ABSTRAK</b><br> Tulisan ini membahas mengenai penerapan service delivery pada Standar Pelayanan Publik sebagai suatu bentuk Crime Prevention Publicity terhadap maladministrasi di Provinsi DKI Jakarta pada tahun 2016-2017. Penulis dalam melakukan kajian ini menganalisis program penilaian kepatuhan terhadap standar pelayanan publik dengan teori aktivitas rutin (routine activity theory) dimana hasil publikasi standar pelayanan publik sebagai capable guardian. Service delivery dalam Standar Pelayanan Publik merupakan suatu bentuk Crime Prevention Publicity yang dilakukan oleh Indonesia dalam rangka mencegah maladministrasi karena indikator-indikator dalam Crime Prevention Publicity yang ditulis oleh Barthe telah dipenuhi dimana indikatornya adalah (1) Upaya terencana; tercantum dalam Permenpan No.15 Tahun 2014 tentang Pelayanan Publik (2) oleh agen; dimana dilakukan oleh Penyelenggara Pelayanan Publik dan diawasi oleh Ombudsman RI selaku pengawas pelayanan publik (3) untuk mempromosikan praktik pencegahan kejahatan, dimana standar pelayanan publik memang bertujuan untuk menjaga kualitas pelayanan publik dan mendorong potensi perilaku maladministrasi serta perilaku koruptif lainnya (4) dengan membuat kampanye yang dirancang; yaitu penerapan standar pelayanan publik dan survei kepatuhan (5) untuk mendidik korban atau mencegah pelanggar; sejalan dengan tujuan penerapan standar pelayanan publik yaitu untuk meningkatkan kesadaran dengan harapan bahwa anggota masyarakat akan menghindari viktimisasi atau target hardening. <hr> <b>ABSTRACT</b><br> This paper discusses about the implementation of service delivery to the Public Service Standards as a form of Crime Prevention Publicity on maladministration in the DKI Jakarta Province in 2016-2017. The author in this study analyzing the compliance assessment programs to evaluate the implementation of public service standards with the theory of routine activity where the publication results of Public Service Standards has a role as the capable guardian. Service delivery of the Public Service Standard is a form of Crime Prevention Publicity conducted by Indonesia in order to prevent maladministration because of all the indicators in Crime Prevention Publicity written by Barthe have been fulfilled in Public Service Standard where the indicators are (1) Planned efforts; reflected in Permenpan No.15 in 2014 which concerning Public Services (2) by agents; which is carried out by the Public Service Provider and supervised by the Ombudsman Republic of Indonesia as the public service supervisor (3) to promote the practice of crime prevention, where public service standards aim to maintain the quality of public services and suppress the potential of maladministration and other corrupt behavior; (4) by creating a campaign designed; with the implementation of public service standards and compliance surveys (5) to educate victims or prevent offenders; in line with the aim of implementing public service standards, which is to raise awareness in the hope that community members will be prevented from victimization or hardening targets.