Praktek kerja profesi di PT. Taisho Pharmaceutical Indonesia TBKk Depok periode bulan Maret - April tahun 2016 = Internship at PT Taisho Pharmaceutical Indonesia TBK Depok period March - April 2016

Main Authors: Dendhi Bagus Andriyanto, author, Add author: Wardah, supervisor, Add author: Effionora Anwar, supervisor
Format: Bachelors
Terbitan: , 2016
Subjects:
Online Access: https://lib.ui.ac.id/detail?id=20434822
Daftar Isi:
  • <b>ABSTRAK</b> Praktek kerja profesi apoteker di PT Taisho Pharmaceutical Indonesia Tbk bertujuan untuk agar calon apoteker mengetahui tugas dan tanggung jawab apotekr di industri farmasi, dan memahami penerapan CPOB di Industri Farmasi. Selain itu calon apoteker juga dapat memiliki gambaran nyata tentang permasalahan pekerjaan kefarmasian di industri farmasi. Tugas khusus yang diberikan yaitu berjudul "Pembuatan Spesifikasi dan Metode Pengujian, Catatan Hasil Pemeriksaan, dan Prosedur Tetap Sebagai Dokumentasi pada Bagian Pengawasan Mutu". Tujuan dari tugas khusus ini adalah agar dapat mengetahui mekanisme dalam pembuatan dokumen di pengawasan mutu, membuat dan merevisi dokumen spesifikasi dan catatan hasil pemeriksaan dalam format baru, serta prosedur tetap terkait alat pengujian yang berada pada bagian pengawasan mutu. <hr> <i><b>ABSTRACT</b> Internship at PT Taisho Pharmaceutical Indonesia Tbk aim for pharmacist candidate are able to understand the duties and responsibilities of pharmacist in pharmaceutical industry. Furthermore, internship can improve knowledge, skill, practical experience, and learn the real issues and activities on pharmaceutical industry especially application of Good Manufacturing Practices (GMP). Special task that given titled "Document Making of Specification and Test Method, Laboratory Report, and Standard Operational Procedure as Documentation in Quality Control". This special task created and revised specification and laboratory report document, and standard operational procedure to new format. Then, we know the mechanism in document making in quality control department.</i>