Analisis perbandingan dua kondisi musim terhadap partikulat pada sekolah dasar di sekitar kawasan industri semen: studi kasus industri semen Kecamatan Citeureup, Kabupaten Bogor = A comparative analysis of the two conditions of the season against particulate matter on elementary schools around the area of the cement industry

Main Author: Fikry Eswara Adi, author
Format: Bachelors
Terbitan: , 2016
Subjects:
Online Access: http://lib.ui.ac.id/file?file=digital/2017-2/20430921-S65746-Fikry Eswara Adi.pdf
Daftar Isi:
  • <b>ABSTRAK</b><br> Tugas akhir ini membahas mengenai analisis perbandingan dua kondisi musim terhadap partikulat pada sekolah dasar di sekitar kawasan industri semen. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dengan menghubungkan hasil dengan faktor yang mempengaruhinya menggunakan perhitungan dan analisa terkait. Hasil penelitan ini adalah pada musim kemarau konsentrasi partikulat tertinggi berada pada SD E sebesar 45,766 &#956;g/m3, sementara konsentrasi partikulat terendah berada pada SD A sebesar 9,347 &#956;g/m3. Pada musim hujan konsentrasi partikulat tertinggi berada pada SD D 28,147 &#956;g/m3, sementara konsentrasi partikulat terendah berada pada SD A sebesar 4,191 &#956;g/m3. Walaupun demikian, kosentrasi partikulat di tiap sekolah dasar masih berada dibawah baku mutu <hr> <b>ABSTRACT</b><br> This final project deals with the analysis of comparison of the two conditions of the season against particulate matter on elementary schools around the area of the cement industry. This research is qualitative research by linking results with factors affected it using calculation and analysis of related. The results of this study are in the dry season the highest concentrations of particulates are at SD E of 45.766 &#956;g/m3, while the lowest particulate concentrations are on SD A of 9.347 &#956;g/m3. In the rainy season the highest concentrations of particulates are at SD D 28.147 &#956;g/m3, while the lowest particulate concentrations are on SD D of 4.191 &#956;g/m3. However, concentrations of particulate matter in each primary school still under raw quality.