Gambaran pengetahuan persepsi dan sikap guru tentang perilaku seksual remaja tunagrahita di SLB C Asih Budi II Jakarta Timur = Preview knowledge perceptions and attitudes teachers on sexual behavior of youth disabilities intelectual in SLB C Asih Budi ii East Jakarta in 2013 / Linda Megawati Habeahan

Main Author: Linda Megawati Habeahan, author
Format: Bachelors
Terbitan: , 2014
Subjects:
Online Access: http://lib.ui.ac.id/file?file=digital/20368332-S54572-Linda Megawati Habeahan.pdf
Daftar Isi:
  • <b>ABSTRAK</b><br> Penelitian ini bertujuan memperoleh informasi yang mendalam tentang pengetahuan, persepsi dan sikap guru tentang perilaku seksual remaja tunagrahita di SLB C Asih Budi II Jakarta Timur Tahun 2013. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan Rapid Assessement Procedures. Total informan adalah 9 orang dengan informan kunci 3 orang. Pada penelitian ini diperoleh bahwa rendahnya pengetahuan guru disebabkan oleh minimnya sumber informasi yang diperoleh. Persepsi guru kurang baik karena rendahnya pengetahuan tentang persoalan- persoalan perilaku seksual pada remaja tunagrahita. Sikap guru adalah ketidaksetujuan remaja tunagrahita mengekspresikan hasrat seksualnya dalam bentuk perilaku seksual, hal ini disebabkan guru- guru tidak menyadari akan keterbatasan pengetahuan <hr> <b>ABSTRACT</b><br> The study aims of this was to obtain in-depth information about knowledge, perceptions and attitudes of teachers about adolescent sexual behavior in mental retardation Budi Asih SLB C II East Jakarta in 2013. This study used qualitative methods with Rapid Assessement Procedures. Total informants are 9 people with key informants as 3 people. In this study showed that the lack of knowledge of teacher's due to lack of resources obtained. Perceptions is not good because the teacher’s lack of knowledge about the issue of sexual behaviour in adolescent mental retardation. The attitudes of the teacher is to express disapproval of adolescent mental retardation sexual desires in the form of sexual behavior, it is because the teachers are not aware of the limitations of knowledge.