Formulasi strategi perusahaan kontraktor listrik dan mekanikal skala kecil

Main Authors: Novini, author, Add author: Avanti Fontana, supervisor, Add author: Sofjan Assauri, examiner, Add author: Bagio Nugroho Karno, examiner
Format: Masters Bachelors
Terbitan: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia , 2009
Subjects:
Online Access: https://lib.ui.ac.id/detail?id=128108
ctrlnum 128108
fullrecord <?xml version="1.0"?> <dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd"><type>Thesis:Masters</type><title>Formulasi strategi perusahaan kontraktor listrik dan mekanikal skala kecil</title><creator>Novini, author</creator><creator>Add author: Avanti Fontana, supervisor</creator><creator>Add author: Sofjan Assauri, examiner</creator><creator>Add author: Bagio Nugroho Karno, examiner</creator><publisher>Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia</publisher><date>2009</date><subject>Strategic management</subject><description>In a highly competing business and business environment uncertainty, firms are demanded to look for a right and perfect strategy to anticipate it. Unfortunately, not every firm has a strategy, especially small firms. PT. XYZ is a small family business that doing business in electrical and mechanical contracting for 28 years. In the last two years, the revenue of PT. XYZ has declined. To anticipate the continuous decline, PT. XYZ needs a strategy. Strategy for PT. XYZ is made through strategy formulation?s tools which are SWOT Matrix and SPACE Matrix that use input from EFE Matrix and IFE Matrix. &lt;hr&gt;Tingginya persaingan dunia usaha dan ketidakpastian lingkungan usaha saat ini menuntut setiap perusahaan untuk mencari strategi apa yang paling tepat dan sesuai untuk mengatasinya. Sayangnya, tidak semua perusahaan mempunyai strategi, apalagi perusahaan dengan skala kecil. PT. XYZ adalah sebuah perusahaan keluarga yang bergerak dalam bidang jasa Kontraktor Listrik dan Mekanikal dengan skala kecil yang sudah berdiri selama 28 tahun. Dalam dua tahun terakhir, pendapatan usaha PT. XYZ mulai menurun. Untuk menghindari turunnya pendapatan usaha yang berkelanjutan, PT. XYZ memerlukan sebuah strategi. Strategi untuk PT. XYZ dibuat dengan menggunakan alat formulasi strategi yaitu SWOT Matrix dan SPACE Matrix yang menggunakan input dari EFE Matrix dan IFE Matrix.</description><identifier>https://lib.ui.ac.id/detail?id=128108</identifier><recordID>128108</recordID></dc>
format Thesis:Masters
Thesis
Thesis:Bachelors
author Novini, author
Add author: Avanti Fontana, supervisor
Add author: Sofjan Assauri, examiner
Add author: Bagio Nugroho Karno, examiner
title Formulasi strategi perusahaan kontraktor listrik dan mekanikal skala kecil
publisher Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Indonesia
publishDate 2009
topic Strategic management
url https://lib.ui.ac.id/detail?id=128108
contents In a highly competing business and business environment uncertainty, firms are demanded to look for a right and perfect strategy to anticipate it. Unfortunately, not every firm has a strategy, especially small firms. PT. XYZ is a small family business that doing business in electrical and mechanical contracting for 28 years. In the last two years, the revenue of PT. XYZ has declined. To anticipate the continuous decline, PT. XYZ needs a strategy. Strategy for PT. XYZ is made through strategy formulation?s tools which are SWOT Matrix and SPACE Matrix that use input from EFE Matrix and IFE Matrix. <hr>Tingginya persaingan dunia usaha dan ketidakpastian lingkungan usaha saat ini menuntut setiap perusahaan untuk mencari strategi apa yang paling tepat dan sesuai untuk mengatasinya. Sayangnya, tidak semua perusahaan mempunyai strategi, apalagi perusahaan dengan skala kecil. PT. XYZ adalah sebuah perusahaan keluarga yang bergerak dalam bidang jasa Kontraktor Listrik dan Mekanikal dengan skala kecil yang sudah berdiri selama 28 tahun. Dalam dua tahun terakhir, pendapatan usaha PT. XYZ mulai menurun. Untuk menghindari turunnya pendapatan usaha yang berkelanjutan, PT. XYZ memerlukan sebuah strategi. Strategi untuk PT. XYZ dibuat dengan menggunakan alat formulasi strategi yaitu SWOT Matrix dan SPACE Matrix yang menggunakan input dari EFE Matrix dan IFE Matrix.
id IOS18064.128108
institution Universitas Indonesia
institution_id 51
institution_type library:university
library
library Perpustakaan Universitas Indonesia
library_id 492
collection Repository Skripsi (open) Universitas Indonesia
repository_id 18064
city KOTA DEPOK
province JAWA BARAT
repoId IOS18064
first_indexed 2022-12-13T09:09:34Z
last_indexed 2022-12-13T09:09:34Z
recordtype dc
merged_child_boolean 1
_version_ 1752197814806380544
score 17.13294