AN ANALYSIS ON THE ABILITY COMPREHENDING A READING TEXT BY THE SIXTH YEAR STUDENTS

Main Authors: Olviyanti, Ika, Marbun, Rismaya, Arifin, Zainal
Format: Article info application/pdf eJournal
Bahasa: eng
Terbitan: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran , 2015
Online Access: http://jurnal.untan.ac.id/index.php/jpdpb/article/view/8523
http://jurnal.untan.ac.id/index.php/jpdpb/article/view/8523/8546
Daftar Isi:
  • Abstract: At The Elementary School, Reading is one of language aspects which is particularly learnt and taught to the sixth year students. Through Reading the students are supposed to get much information about many things that they have not know before. But because of their limited vocabulary, structure, and knowledge about Reading Skill Hence, They spend too much time to comprehend a sentence. On the other hand, in order to comprehend passage the students must understand a sentence well. Therefore the students should be encouraged to read a lot to improve their reading ability. the teacher should provide the students and teach them certain skills in reading in order to enable them to comprehend their reading text. The Purpose of this research is to find out the students ability of reading comprehension of the sixth year students of SDN 07 Pontianak Utara.After analyzing the collected data,the writer does hope that it will be a useful feedback to English Learning Problems.The sample of this research is the sixth year students of SDN.07 which consists of 47 students.the appropriate method use in this research is The Descriptive Method or Descriptive Study.In collecting the data, the researcher used questionaire, interview and observation. Key word: Ability to comprehend a reading text. Abstrak : Pada sekolah dasar, membaca adalah salah satu aspek utama yang di pelajari dan di ajarkan pada siswa kelas enam. Melalui membaca siswa di harapkan untuk mendapatkan banyak informasi tentang banyak hal yang mana belum mereka ketahui sebelumnya. Tetapi karena keterbatasan kosakata yang dimiliki oleh mereka, susunan kata dan pengetahuan tentang kemampuan membaca, mereka menghabiskan banyak waktu untuk memahami sebuah kalimat. Di sisi lain, untuk memahami suatu bacaan siswa harus memahami kalimat dengan baik. Oleh karena itu siswa harus di dorong untuk banyak membaca untuk meningkatkan kemampuan membaca mereka. dan guru harus memberikan para siswa dan mengajarkan mereka keterampilan tertentu dalam membaca untuk memungkinkan mereka memahami teks bacaan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kemampuan siswa kelas enam sekolah dasar negeri 07 pontianak utara dalam memahami bacaan. Setelah menganalisis data yang dikumpulkan, penulis berharap bahwa itu akan menjadi umpan balik yang berguna untuk masalah pembelajaran bahasa inggris. Sampel dari penelitian ini adalah siswa kelas enam sekolah dasar negeri 07 yang mana terdiri dari 47 siswa. Metode yang tepat digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif atau penelitian deskriptif. Data umum pengumpulan metode yang digunakan adalah pertanyaan, wawancara dan pengamatan. Kata kunci :Kemampuan memahami teks bacaan.