IMPROVING RECOUNT TEXT WRITING ABILITY BY GUIDED QUESTION-WORD QUESTIONS
Main Authors: | F42808001, Yulia, Rufinus, Albert, Novita, Dewi |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Terbitan: |
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran
, 2013
|
Online Access: |
http://jurnal.untan.ac.id/index.php/jpdpb/article/view/1151 http://jurnal.untan.ac.id/index.php/jpdpb/article/view/1151/pdf |
Daftar Isi:
- eighth grade students ability at SMP Negeri 6 Pontianak in writing recount texts. This research consisted of two cycles. The cycle of this research consisted of four steps namely: planning the action, acting on the plan, observing the action and reflecting on the observation. The subjects of the study were 30 students of eighth grade of SMP Negeri 6 Pontianak in the academic year of 2011/2012. To collect data, the writer used observation checklist and essay test. The data from the observation and essay test were analyzed to investigate the writing process during the cycles of treatment.As a result, in the cycle 1 the students writing ability on recount text could not be improved and could not achieve the minimum level of achievement of writing ability of recount text.Key word: Improving, recount text, writing ability, guided question-word questionsAbstrak: Tujuan dari penelitian tindakan kelas ini adalah untuk meningkatkan kemampuan menulis siswa kelas VIII SMP Negeri 6 Pontianak, khususnya pada recount text. Penelitian ini terdiri dari dua siklus, siklus 1 dan 2 dengan 4 langkah kegiatan yaitu: merencanaan, melaksanakan, mengamati dan merefleksikan apa-apa yang telah dilakukan pada kegiatan pengamatan.Untuk mengumpulkan data, penulis menggunakan ceklis observasi dan tes essay. Selanjutnya data dari hasil observasi dan tes dianalisa untuk mendapatkan untuk mengetahui proses kegiatan writing selama siklus dalam penelitian berlangsung.Sebagai hasilnya, pada siklus pertama kemampuan writing siswa dalam teks recount.Kata Kunci: Meningkatkan, teks recount, kemampuan menulis, kata Tanya yang dijadikan pertanyaan secara terbimbing.