Peranan Profesionalisme Kinerja Pegawai Dalam Pelayanan Publik di Kelurahan Dadi Mulya Kota Samarinda

Main Author: Nirwana, Nirwana
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: eng
Terbitan: Universitas 17 Agustus 1945 Samarinda , 2020
Subjects:
Online Access: http://ejurnal.untag-smd.ac.id/index.php/PD/article/view/6099
http://ejurnal.untag-smd.ac.id/index.php/PD/article/view/6099/5648
Daftar Isi:
  • The purpose of this study to assess the role of professionalism performance of employees in the public service in the village of Dadi Mulya Samarinda. Analysis of the data used in this study is a parametric statistical correlation, namely the product moment correlation coefficient and simple linear regression analysis with a total population of 20 respondents. Based on the correlation between the performance of employees with professionalism role of public service proved to have a strong relationship and a positive value. This can be proved by using product moment analysis is r = 0.619214 guidelines to provide interpretation dikemukaan by Riduwan (2010: 62) is in the interval 0.60 to 0.799 are included in the category level as well as significant a strong relationship to the quality of public services, this means that if the role of the professionalism of the performance of employees increases, the quality of public services generated will also increase.Tujuan dari penelitian ini untuk menilai peran profesionalisme kinerja pegawai dalam pelayanan publik di Desa Dadi Mulya Samarinda. Analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah korelasi statistik para metrik, yaitu koefisien korelasi momen produk dan analisis regresi linier sederhana dengan total populasi 20 responden. Berdasarkan korelasi antara kinerja karyawan dengan peran profesionalisme pelayanan publik terbukti memiliki hubungan yang kuat dan nilai positif. Hal ini dapat dibuktikan dengan menggunakan analisis momen produk yaitu r = 0,619214 pedoman untuk memberikan interpretasi di permukaan oleh Riduwan (2010: 62) adalah dalam interval 0,60 hingga 0,799 yang termasuk dalam tingkat kategori serta signifikan hubungan yang kuat dengan kualitas layanan publik , Ini berarti bahwa jika peran profesionalisme kinerja karyawan meningkat, kualitas pelayanan publik yang dihasilkan juga akan meningkat.