Marketing Communication of Hero Supermarket in Promoting New Products: Case Study Promotion of Maicih Products in Hero Emerald Tangerang
Main Author: | Harningsih, Harningsih |
---|---|
Format: | Article info application/pdf Journal |
Bahasa: | ind |
Terbitan: |
Neolectura
, 2021
|
Subjects: | |
Online Access: |
https://journal.neolectura.com/index.php/propaganda/article/view/261 https://journal.neolectura.com/index.php/propaganda/article/view/261/207 |
Daftar Isi:
- As more retail businesses in concepts of hypermarket, supermarket, and minimarket grows larger in size all over Indonesia, the competitions are emerging as well. In businesses, marketing communication holds an important role in the growth as more marketers are required to be more creative in terms of designing strategy in marketing communication. Product success, whether if it is goods or services, is determined by how the marketers sees the demand and needs in the people and how accurate marketing communication is implemented. The aim of this research is to find out the strategy of marketing communication of PT Hero Supermarket Tbk when revealing new products. By using qualitative approach, the method of this research is a qualitative descriptive study case. It is to break down, explain and elaborate comprehensively about the marketing communication strategy of PT Hero Supermarket Tbk in promoting new products in a manner of promotion mix or in an integrated marketing blend. Such manners are operated to accelerate the delivery of information to the customers. The success of a program is defined by the increase of sales and receiving positive feedback from customers as relation of action-reaction upon promotion. Such strategy is being conducted also in an effort of informing new products and also increasing short term and long term sales number.
- Dengan semakin meningkatnya perkembangan bisnis ritel baik berskala besar maupun kecil, dalam konsep hypermarket, supermarket, maupun minimarket di berbagai wilayah di Indonesia menimbulkan persaingan yang ketat. Dalam dunia usaha komunikasi pemasaran memegang peranan penting dalam perkembangannya, bisnis saat ini mendorong para pemasar untuk lebih kreatif dalam merancang strategi dalam komunikasi pemasaran. Sukses suatu produk, barang ataupun jasa tergantung bagaimana pelaku pasar melihat kebutuhan dan keinginan masyarakat serta komunikasi pemasaran yang digunakan. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui strategi komunikasi pemasaran PT Hero Supermarket Tbk. yang digunakan dalam mempromosikan produk baru. Menggunakan pendekatan kualitatif, metode pada penelitian ini studi kasus deskriptif kualitatif yaitu dengan menguraikan, menjelaskan, dan menjabarkan secara komprehensif mengenai strategi komunikasi pemasaran PT Hero Supermarket Tbk. dalam mempromosikan produk baru. Simpulan: Komunikasi pemasaran PT Hero Supermarket Tbk. dalam mempromosikan produk baru menggunakan bauran pemasaran secara terintegrasi. Tujuan tersebut dilakukan agar setiap peluncuran produk baru lebih cepat diketahui pelanggan, keberhasilan dari suatu program promosi untuk meningkatkan nilai penjualan dan menerima tanggapan dari masyarakat sebagai aksi dan reaksi atas promosi. Komunikasi pemasaran pun dilakukan sebagai upaya menginformasikan produk-produk baru serta meningkatkan penjualan jangka pendek menengah dan jangka panjang.