Narcissistic Behavior in Adolescent Social Media Users

Main Authors: Katkar, Kimmy, Brata, Dian Wishnu, Savitri, Anna Dian
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: ind
Terbitan: Neolectura , 2021
Subjects:
Online Access: https://journal.neolectura.com/index.php/nucleus/article/view/188
https://journal.neolectura.com/index.php/nucleus/article/view/188/178
Daftar Isi:
  • This research aims to determine the phenomenon of narcissistic behavior among adolescent social media users. Respondents who are the subjects in this study are adolescents aged 16 to 20 years who live in the Mranggen sub-district, Demak district who have more than three social media accounts that have been used for more than 1 year, and carry out activities on their social media every day. The method used in this research is a qualitative method with a phenomenological approach. Methods of data collection using interviews and documentation which are arranged based on the characteristics of narcissism. As for the data analysis technique that will be used is descriptive coding method. The results of the study show that the subject often shows a thing or situation that encourages other people to have a good impression by minimizing things that are negative or not good for themselves
  • Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui fenomena perilaku narsistik pada remaja pengguna media sosial. Responden yang menjadi subjek dalam penelitian ini adalah remaja berusia 16 hingga 20 tahun yang berdomisili di Kecamatan Mranggen Kabupaten Demak yang memiliki lebih dari tiga akun media sosial yang telah digunakan selama lebih dari 1 tahun, dan melakukan aktivitas di media sosial setiap hari. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif dengan pendekatan fenomenologi. Metode pengumpulan data menggunakan wawancara dan dokumentasi yang disusun berdasarkan karakteristik narsisme. Adapun teknik analisis data yang akan digunakan adalah metode pengkodean deskriptif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa subjek sering menunjukkan suatu hal atau situasi yang mendorong orang lain untuk memiliki kesan yang baik dengan cara meminimalkan hal-hal yang bersifat negatif atau tidak baik bagi dirinya.