Strategi Marketing UMKM di Desa Widoro Kecamatan Krejengan
Main Authors: | Sutrisno, Adi, Sugeng Edy Mulyono, Hosnol Wafa, Indra Tjahyadi |
---|---|
Format: | Article info application/pdf eJournal |
Bahasa: | ind |
Terbitan: |
Sekolah Tinggi Ekonomi Bisnis Syariah Bina Mandiri
, 2021
|
Subjects: | |
Online Access: |
https://pkm.binamandiri.ac.id/index.php/jpmm/article/view/13 https://pkm.binamandiri.ac.id/index.php/jpmm/article/view/13/20 |
Daftar Isi:
- The purpose of this Community Service is to increase the capacity of science and technology in the promotion and marketing of Widoro Jaya SMEs in Krejengan District, Probolinggo Regency. The urgency of this Community Service is due to the Covid-19 Pandemic factor that affects the decline in the survival of MSMEs in Probolinggo Regency. The implementation method that has been carried out is by assisting in product data collection, product design, product packaging design, and product marketing activities. The results of this Community Service activity are neatly organized product data collection, product design and packaging that are more attractive to consumers, as well as the creation of new media or marketing tools based on digital information and communication technology in networks that have an impact on easy access to the target market for products.
- Tujuan Pengabdian Masyarakat ini dilakukan untuk peningkatan kapasitas Ipteks dalam promosi dan pemasaran UMKM Widoro Jaya di Kecamatan Krejengan Kabupaten Probolinggo. Urgensi dilakukannya Pengabdian Masyarakat ini disebabkan faktor Pandemi Covid-19 yang mempengaruhi penurunan kebertahanan UMKM di Kabupaten Probolinggo. Metode Pelaksanaan yang telah dilakukan dengan cara Pendampingan kegiatan pendataan produk, desain produk, desain pengemasan produk, dan pemasaran produk. Hasil dari kegiatan Pengabdian Masyarakat ini adalah pendataan produk yang tertata rapi, desain produk dan kemasan yang lebih memberikan daya tarik pada konsumen, serta terciptanya media atau sarana pemasaran baru berbasis teknologi informasi dan komunikasi digital dalam jaringan yang berdampak pada kemudahan akses pasar sasaran pada produk.