PERSEPSI KONSUMEN TERHADAP PROSES PERSONAL SELLING DI PT TALENTS SPECTRUM CABANG DEPOK

Main Authors: ., Muhlis, ., Ruswanto
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: eng
Terbitan: Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Dewantara , 2020
Subjects:
Online Access: http://ejournal.dewantara.ac.id/index.php/economicus/article/view/157
http://ejournal.dewantara.ac.id/index.php/economicus/article/view/157/110
Daftar Isi:
  • Personal selling is used in product marketing of PT. Talents Spectrum which is a form of direct communication between sales people who represent companies and potential customers. The object of research is consumers who buy the services of PT. Talents Spectrum Depok Branch. The purpose of this study was to determine consumer perceptions of the approach process, presentation stage, handle objections and closing sales in personal selling. Samples were taken using Slovin formula and analyzed using the Weighted Means Score (WMS). The results of the study showed that the entire process of personal selling carried out by the company's sales force had very good assessment criteria, with a value of 4.043. The process stage that has the smallest value is the presentation stage, with a value of 4.031. The smallest indicator of personal selling is self-introduction to the approach process with 3,917 and reconfirming the product explanation in the sales closing process with a value of 3,917.
  • Personal selling digunakan dalam pemasaran produk PT. Talents Spectrum yang merupakan bentuk komunikasi langsung antara tenaga penjual yang mewakili perusahaan dengan calon konsumen. Objek penelitan adalah konsumen yang membeli jasa PT. Talents Spectrum Cabang Depok.Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi konsumen terhadap proses pendekatan, presentasi, menangani keberatan dan mentup penjualan dalam personal selling. Sampel diambil menggunakan rumus slovin dan dianalisis mengunakan Weighted Means Score (WMS). Hasil penelitian menunjukkan bahwa seluruh proses personal selling yang dilakukan oleh tenaga penjualan perusahaan memiliki kriteri penilaian yang sangat baik, dengan nilai 4,043. Tahapan proses yang memiliki nilai paling kecil adalah tahap presentasi, dengan nilai sebesar 4,031. Indikator dari personal selling yang paling kecil adalah pengenalan diri pada proses pendekatan dengan 3,917 dan mengkonfirmasi kembali penjelasan produk pada proses menutup penjualan dengan nilai 3,917.