FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI NASABAH UNTUK MENGADOPSI TEKNOLOGI INTERNET BANKING DI KALIMANTAN BARAT

Main Author: Karpriana, Angga Permadi
Format: Article info application/pdf Journal
Bahasa: ind
Terbitan: Universitas Nusa Cendana , 2019
Online Access: https://ejurnal.undana.ac.id/JAK/article/view/1698
https://ejurnal.undana.ac.id/JAK/article/view/1698/1295
Daftar Isi:
  • This research is aimed to examine what factors affect bank customers in adopting or using internet banking services in Indonesia. This study focuses on the variables of Enjoyment, Information on Online Banking (Info on Online Banking), Security and Confidentiality (Security & Privacy), Quality of Internet Connection (Quality of Internet), Attitudes Toward Use (Attitude Towards Using) and also two variables contained in the Technology Acceptance Model (TAM).
  • Penelitian ini berjudul bertujuan untuk menguji faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi para nasabah bank dalam mengadopsi atau menggunakan layanan internet banking di Indonesia. Penelitian ini fokus terhadap variabel Kenyamanan (Enjoyment), Informasi pada Online Banking (Info on Online Banking), Keamanan dan Kerahasiaan (Security & Privacy), Kualitas Koneksi Internet  Quality of Internet), Sikap Terhadap Penggunaan (Attitude Towards Using) dan juga dua variabel yang terdapat dalam Technology Acceptance Model (TAM).